"Oni mění množství oleje."

Překlad:They change the amount of oil.

June 28, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


deniage

proč je tam dovolena i věta They change an amount of oil. Slovíčko amount je přece nepočitatelné!


widle

Nepočitatelné je tady slovo "oil". Slovo "amount" se sice používá v kombinaci s nepočitatelnými pojmy, samo o sobě ale počitatelné být může. Kupříkladu tady v Oxfordském slovníku tvrdí, že může být obojí. Něco podobného platí třeba i pro slovo quantity.


eznkovRena

a proč nemohu použít a quantity of oil?


[deaktivovaný uživatel]

    Je ta ceska veta divna? Jako by menili hodne/malo oleje.


ValaCZE

    Ne ta věta není divná. Prostě místo 2 litrů tam budou dávat jen 1.


    [deaktivovaný uživatel]

      "Oni mění to (uvedene, pozadovane, male, velke, presne urcene) množství oleje." Samotne mnozstvi tam zni opravdu divne a vlastne to potom nejde ani zpetne prelozit.


nueby

      Zřejmě to zpětně přeložit jde. Už vám česká kolegyně řekla, že na té české větě nic divného nevidí. Anglický kolega vám asi řekne, že nic divného nevidí na anglické. Já s nimi oběma budu souhlasit, že nic divného nevidím na žádné straně.

      To each his own.


nihau0

      samozřejmě an amount. Omlouvám se


widle

      An amount být může.


JanHill3

      proč né sum?


widle

      Sum je součet.


JanHill3

      aha děkuju :))


marierozho

      Proč tam nemůže být ten člen ?


Johana84594

      Jestli myslíte člen u oleje, tak neurčitý tam být nemůže, protože je to nepočitatelné podstatné jméno, určitý tam být nemůže, protože by to změnilo význam věty - říkali bychom, že mění množství toho konkrétního oleje, o kterém jsme už dříve mluvili, to by se poznalo i na českém překladu.


LeosBozak

      Členy jsou peklo, já myslím, že v nich chybuje polovina Američanů.


omorok1

      souhlasím s LeosBozek, že členy jsou peklo. Jestli vzdám angličtinu, tak kvůli členům a předložkám

      Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.