"Ni loĝas dudek kilometrojn for."

Translation:We live twenty kilometers away.

3 years ago

9 Comments


FatihEmreCan
FatihEmreCan

kial ni uzis akuzativon tie?

3 years ago

jimnice
jimnicePlus

Unuoj de distanco estas unu el la esceptoj al la akuzativon post prepozicio regulo. [http://es.lernu.net/lernado/gramatiko/demandoj/n.php regulo du]

3 years ago

ahfornitani

Dankon pro la riĉa ligilo!

Fakte, la regulo temas pri anstataŭigo de prepozicio per la finaĵo "-n" de akuzativo. Samkiel oni povas diri "Mi iras al Parizo" aŭ "Mi iras Parizon", estas implica prepozicio, kiam oni diras "ni loĝas dudek kilometrojN for", t.e.: "ni loĝas JE dudek kilometroj for". Do, simpla anstataŭigo.

Okazas same, kiam vere estas post-prepozicia akuzativo, ĉar "duobla prepozicio" estas implice (kvankam neniam parolata en Esperanto).

Ekzemple: "la kato kuras SUB la tabloN", signifas ke la celo/direkto de ĝiaj movoj estas sube de la tablo, t.e., "la kato kuras AL SUB la tablo". Denove, tiu lasta frazo neniam vere estas parolata en Esperanto, sed jen la klarigo de la regulo pri akuzativo post prepozicio.

2 years ago

Oceanotti
Oceanotti

Kia bonega ekspliko! Dankon!

2 years ago

maxkoryukov
maxkoryukov

the old link is broken, here is a new one:

https://lernu.net/ru/gramatiko/akuzativo#mezuro

7 months ago

RaizinM
RaizinM

By the way, a mile is "mejlo" in Esperanto, so you could also say "Ni loĝas dek du mejlojn for" instead. (Because 20 km ≈ 12 mi)

But apart from the US and the UK there are not really other countries that use miles and mph, so the rest of us would prefer you make sure your audience is US American or British when you use such a confusing word. ;)

2 years ago

FredCapp
FredCapp

Liberia also uses miles. (rah!?)

And a mile is a bit more than 1.6 kilometers.

2 years ago

FredCapp
FredCapp

Or, about 12.5 miles in uncivilized terms.

Kaj mi uzas necivilizatan intence.

3 years ago

BasCostBudde
BasCostBudde

It's only 10.7 from the coast :)

3 years ago
Learn Esperanto in just 5 minutes a day. For free.