1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Napiš svůj věk."

"Napiš svůj věk."

Překlad:Write your age.

June 30, 2015

9 komentářů


Mario_Puzo

Ak je to rozkazovacia veta, prečo nemá na konci "!" ?


sysel86

Proč nemůže byt You write your age?


Nemesis_NaR

Protože to znamená "Ty píšeš svůj věk." Rozkaz se v angličtině běžně tvoří právě vynecháním zájmene.


chalup2

Proč nemůže být "type your age" ?


Nemesis_NaR

No, teoreticky by mohlo, ale u jiné věty to tuším zamítli s tím, že ta anglická věta obsahuje extra informaci, kterou ta česká nemá... Já ale akorát přemýšlím nad českým ekvivalentem k "type" a žádný mě nenapadá (kromě familiérního "naťukat").


jgstcd

Myslim ze cestina, aspon spisovna cestina, nema zpusob to rozlisovat. Nemuzeme to tedy odmitnout s tim ze anglicka veta obsahuje informaci kterou ceska nema, protoze kazda anglicka veta o psani obsahuje informaci kterou ceska nema. Verze s "write" obsahuje informaci ze se to ma psat rucne a ne strojem.


JiNeern

Bylo by možné zde použít "write down"? Nebo to znamená spíš "zapiš si"? (Nezkoušel jsem to.)


svata16

V češtině je rozkaz označen,,!,,


svata16

No apokud ho (!) neuvedete, tak ja si to můžu vykladat obojako, protože čj členy nepoužívá tak jak Aj. Ne?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.