1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We started at six."

"We started at six."

Překlad:My jsme začaly v šest.

July 1, 2015

14 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

KubaKrej1

Dle mě sorávně: My začaly v šest... Nahlásil jsem problém.

October 12, 2015

Nemesis_NaR

Jazykovědci se rozhodli, že minulý čas v češtině musí vždy (kromě třetí osoby) mít i tvar slovesa "být". Takže tvoje věta se sice běžně říká, ale technicky vzato není správně a tak ji neuznáváme.

October 13, 2015

vasapro

Správně, dle pravidel českého jazyka by mělo být v možnostech výběru "začali" a ne "začaly" neboť v této větě neni určen rod. To jen tak, když se bazíruje na "výmyslech" jazykovědců :-)

November 25, 2018

SixTeenCZ

Dalo by se použít "we began at six" nebo to má jiný význam? :)

March 8, 2017

kacenka9

ano, to take uznavame

March 8, 2017

HanaZdrail

Proc jenom s tvrdym y?

June 4, 2018

kacenka9

Oboji je zde uznavano. I s mekkym

August 17, 2018

ZdendaS

Jak by znělo moje nesprávné "Začínali jsme v šest" ?

July 1, 2015

nueby

Jestli ty vidy vůbec ještě v češtině někdo rozlišuje, tak We were beginning/starting at six. Případně i We used to begin/start at six.

July 1, 2015

Filomena.Prvni

Větu chápu tak, že jsme za mlada začínali pracovat v šest, ale nyní se to změnilo. Zde mi to spíše přijde jako odpověď na otázku: "Kdy jste začali?" "Začali jsme v šest." Tedy činnost, která se děje nyní, kupříkladu dnes. A to bych tam lupla ten průběhový čas. Ale v anglických časech mám zmatek veliký.

August 17, 2018

kacenka9

Prubehovy cas muzete lupnout na vetu "zaciname v sest" (a ted je 5:45, takze uz se to skoro deje, je to pritomnost. Tady v te zadane je minuly cas. Jednou jsme zacali a hotovo. Takze prosty minuly, popripade by mohl byt predpritomny, ale to ted neni dulezite. Ten minuly prubeh naznaci, ze neco delo opakovane. Zacinali.. Kazde rano jsme zacinali v 6. Byla jste na dovolene a v sest zacinala joga (to je udesna predstava dovolene). We were starting at 6. Nebo, jak kolega uvedl, jste za mlada zacinali v 6 a tam by se v cestine dalo lupnout 'zacinavali', coz je desne zastarale, ale dobre popisuje tu udalost v minulosti, ktera se opakovavala...A tam by se pouzilo to We used to start at 6.

August 17, 2018

Filomena.Prvni

Chápu-li správně, blízká (opakující se) minulost má ocásek (ing)?

Jak jste to jen uhodla s mojí dovolenou??! Náš průvodce nás nutil snídat o půl sedmé (opravdu děs)! Naštěstí Francouzi tak brzy (zlatíčka!) nevstávají, by bláznivým Čechům chystali za kuropění snídani. We were eating breakfast at half 7am. Terrible!

Opět slovíčko "use" jako u věty: He used to be a popular governor. (Bývával oblíbeným guvernérem.) Používá se při vyjádření hluboké minulosti?

Díky za obsáhlou odpověď. Zde jsou různěčasové věty pospolu, a to je pro mě takový dobrý systém. Nějaká šikovná srovnávací lekce by byla úžasná. Lupnu Vám lingoty pro radost...

August 27, 2018

vasapro

Proč má v překladech přednost Y jakoby se jednalo stále o ženský rod, přičemž rod neni určen a z mluvnického hlediska by bylo správné I, protože má prioritu rod mužský životný? Toto genderové prznění našeho jazyka se mi pranic nelíbí :-(

November 27, 2018

Mariealand

?

March 9, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.