"I am positive."

Překlad:Já jsem si jista.

July 4, 2015

28 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Pavel221503

Jak by prosím zněla otázka, pokud bych se někoho ptal, zda je například pozitivní (třeba HIV), stojíme-li oba na chodbě infekční kliniky a víme o čem bude řeč. Are you positive? To asi nepůjde, že? Chci se ho zeptat, zda je pozitivní a nikoli zda si je jistý.


ladavala

"positive" má více možností použití. Z kontextu a ze situace určitě pochopí, na co se ptáte.

"positive" - showing clear evidence that a particular substance or medical condition is present


Heny725278

V americké praxi vyraz: "I am sure" znamená " jsem si jistý"


me22dec

Je to opravdu v angličtině takto používané ("Jsem si jistý."), nese to s sebou prostě ten kladný význam. Jsem si jistý... To souhlasí... Je to tak... Stojím si za tím... Tím nemyslím, že toto jsou všechno alternativní překlady, ale že se v těchto případech jedná vždy o kladný smysl. Negativní smýšlení by pak byla třeba: Tak to ne... Ale kdepak... No, to určitě... Staré známé zní: "Nepřekládejte slovo od slova." Oni prostě mluví nějak, my mluvíme nějak. My řekneme to a oni onoto. Nejde tu o překlad slov, ale významu a situace. Používání čehosi namísto něčeho jiného.


pelov

Napsal jsem: Souhlasím.To je špatně?Nelze v případě, že souhlasím s nějakým nápadem nebo myšlenkou říct I'm possitive?


jgstcd

Takovy vyznam nema to slovo. Komentare mohou byt "positive" v tom smyslu, ale clovek uz ne.


Jenda-48

Slovník Nicholas r.1998 (novější nemám),tento význam nezná ale význam jasný důkaz ano (positive proof), google slovník to rovněž tak nepřeložil, takže to bude celkem dost nová fráze. Podobné, či příbuzné významy ano. Příklad na pozitivní test HIV jest uveden rovněž. Pak použití v matematické a fyzikální oblasti. Ale až tak přenesený význam jsem v překladech zatím nenašel. Takže "ZAPAMATOVAT SI TO". Je to AE.


kacenka9

Nova fraze je to v porovnani se starim zemekoule. Nize je zapis zasedani Senatu statu Kalifornie z roku 1889.

senate

Ci drivejsi literatura kolem roku 1800 https://www.google.com/search?q=%22i%20am%20positive%22&tbm=bks&tbs=cdr:1,cd_min:1800,cd_max:1816&lr=lang_en


Jenda-48

Dávám dva a už mlčím. Pro mne je to nové


rejlmen

Takže jak koukám: You are more positive. je Ty jsi jistější.?


Monika571924

A něco z nynějška k dispozici není? Jenom že také nepoužíváme onikání atp., které také najdete v literatuře české před létem páně 1900...


Honza402934

Taky by mne celkem zajímalo, proč "já jsem si jistá" je správně, ale "jsem si jistý" už nikoliv.


ValaCZE

Je to správně.


VeronikaBr823918

Duolingo mi při překladu "Já si jsem jista" hlásí, že mám věnovat pozornost akcentu (jistá), možnost s dlouhým "á" ale přitom v "bublinách" vůbec nenabízí.


JoeAnn-CZ

"Jsem si jistý" neuznáno, správně má být prý "já jsem si jista". Nahlášeno jako chyba. /29.5.2021/


ladavala

"Jsem si jistý" je jeden z alternativních překladů. "Já jsem si jista." je hlavní překlad a proto je vám nabízen při chybné odpovědi. Příště, prosím, přidejte Printscreen, jinak Vám nemůžeme pomoci.


MraTomek

Proč "I am positive" nebere odpověď "jsem si jist a pak mi ukáže správnou odpověď "jsem si jistá"


AnnaDresle

Tu větu mi to mělo uznat


ladavala

Pokud vám nebyla uznaná správná odpověď: pořiďte screenshot, návod jak na to je zde https://forum.duolingo.com/comment/31908838. a automaticky ho připněte k vaší připomínce, nebo aspoň přesně napište, jak jste odpověděli. Nejasné příspěvky typu "napsal/a jsem to dobře" budou bez reakce smazány.

https://forum.duolingo.com/comment/35091886

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.