Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Co chceš, abych jí řekl?"

Překlad:What do you want me to tell her?

před 3 roky

4 komentáře


JanRejlek1

Proč nemohu použít místo tell say?

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Protože slovesa say a tell sice většinou překládáme stejně, ale značí každé něco jiného. Say je říci ve smyslu vyslovit, kdežto tell je říci jako sdělit. Například, v této větě řešíme, co za informaci máme dotyčné předat = tell, ale na konci hádky s parterem se spíš hodí What do you want me to say následované např. otázkou, zda se máme k něčemu (neprávem) přiznat.

před 3 roky

JanRejlek1

Díky za vysvětlení.

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Bereme "What do you want me to say to her". Varianta se "say" musi mit "to" a varianta s "tell" ho naopak nesmi mit.

před 3 roky