1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Odkud pocházíš?"

"Odkud pocházíš?"

Překlad:Where do you come from?

July 7, 2015

12 komentářů


MOHES

To je identicka fraze jako...Where are you from?


JendaJenda

Aha, děkuji :-) Fascinuje mne, jak tu rychle odpovídáte :-)


Vlcek1942

Je opravdu identické: ,,Where are you from." a ,,Where do you come from." ? Není ta první věta spíše "Odkud jsi." a ta druhá je opravdu přesně podle překladu "Odkud pocházíš."? Protože "Odkud jsi" a "Odkud pocházíš" má každé svůj osobitý význam. V angličtině ne?


Nemesis_NaR

Asi by se to dalo přiřadit tak, jak to popisujete. Ale v obou jazycích je mezi těmito větami rozdíl tak nepatrný, že je určitě vhodné uznat obojí.


Filomena.Prvni

Mně nepřipadá rozdíl nepatrným. Frázi: "Where are you from?" jsme se v kurzu AJ učili při představování: Jak se jmenuješ a odkud jsi - tedy kde momentálně žiješ. "Odkud pocházíš?" je podstatně jiná otázka. Pocházím z Estonska, ale žiji na Floridě.


geegothai

a já se ptám proč?.)) "where are you come from" nebereme?


Nemesis_NaR

"Where are you come from" je asi stejně správně jako česká věta "Odkud jsi ty pocházíš" - jsou tam 2 aktivní slovesa, což je blbost. Otázka u slovesa "come" se totiž musí vytvořit s pomocným "do".


Jra68962

Překlad - Where do you come from? - je ale špatně. To přece znamená Odkud přicházíš. Ale tady většinou chybí odvaha uznat svoji chybu. Odkud pocházíš ? Where are you from? Jenom taková poznámka. Tato fráze je v každé učebnici už v první lekci !!!


kacenka9

Možná by to chtělo, před takovýmto kategorickým tvrzením, strávit nějaký čas s rodilým mluvčím. Where do you come from? jako překlad "odkud jdeš" opravdu přeloží jen abvolvent první lekce. Rodilý mluvčí by tady vždy a za každých okolností použil průběh. Where are you coming from?

Where do you come from? primárně pochopí jako "odkud pocházíš". Teprve v kontextu konverzace by takový dotaz mohl být pochopen jako "odkud chodíš/dojíždíš".


Jirka594359

Je dobré že sama odkazujete na WHERE ARE YOU COMING FROM a přitom to NEUZNÁVÁTE. kolik lidí se tu na to ptá protože je to podle vás špatně.


ladavala

Čtěte prosím pozorně, co Kačenka napsala, než začnete osočovat. Pokud dobře čtu, tak " Where are you coming from?" uvádí Kačenka překlad rodilého mluvčího pro větu "odkud jdeš". Do věty ze cvičení opravdu průběhový čas nepatří.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006120405-pritomny-cas-prubehovy

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.