1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Co se ti stalo včera?"

"Co se ti stalo včera?"

Překlad:What happened to you yesterday?

July 8, 2015

10 komentářů


MarekPolek

prosím, proč zde nemůže být otázka: what did you happen yesterday? Děkuji mp


Nemesis_NaR

Protože nedává smysl. Působí na mě jako něco ve smyslu: "Co jsi ty včera stal."

Chceš-li do té věty dát větší důraz, či překvapení, tak máš pravdu, že "did" vložit jde a pak by to muselo být: "What did happen to you yesterday?" Avšak tuším, že tyto důrazy tu většinou nepřijímáme.


borecmisak

what did happen to you yesterday v čem ,je , prosím , chYba?Děkuji


kacenka9

Chyba neni, ale krome lekce, kde se zvyraznene otazky uci se obavam, ze je nikde nemame doplnene. Ono to DID tam vrazite opravdu jen v situaci, kdy se ptate 'Tak CO VLASTNE se ti vcera stalo'


borecmisak

Děkuji za odpověď, ani jsem nepostřehl, že jsou lekce nějakým způsobem profilované.


Rad_Se_Ucim

Proč může stát v otázce happen bez did?


tatka_
Mod
Plus

"happen" máte v přítomném čase, kdežto zadání je v minulém čase.


Rad_Se_Ucim

Díky za reakci. Měl jsem za to, že otázka v minulém čase je vždy s did. Správně je tedy imho: "What did it happen to you yesterday?"


tatka_
Mod
Plus

Správně je "What happened to you yesterday?". Pokud nutně chcete použít to "did", tak to trochu změní větu, kde dáváte důraz na to co se stalo. "What did happen to you yesterday?" bez toho "it" co tam máte. Ostatně už to tady vysvětluje kacenka9

Co se týče tvoření otázek a použití "do/does/did" tak se tato pomocná slovesa nepoužívají, pokud se ptáme na podmět.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.