1. Forum
  2. >
  3. Topic: Norwegian (Bokmål)
  4. >
  5. "Hvilke farger har flagget di…

"Hvilke farger har flagget ditt?"

Translation:What colors does your flag have?

July 8, 2015

46 Comments


Serrer

Svart over rødt over gult


TheRoofRabbit

Det store Rødt, Hvit, og Blå!


TheSolamnic

Well that narrows it down to: America, France, the U.K., Iceland, Norway, Australia, Chile, the Czech Republic, North Korea, Russia, or some other country I don't know about/forgot to mention.


FlFstur

Paraguay, Thailand, Laos, Cambodia, Serbia, Croatia, Slovenia, Slovakia, The Netherlands, Belize, Cuba, Costa Rica, Panama, Dominican Republic, Haiti, Kiribati, Luxembourg, Malaysia, Namibia, Nepal, The Philippines.


CorgiAtom

Et blått kors i hvitt flagg. Kan dere gjette hvilket land er dette?


Deliciae

Vår gode nabo, Finland!


gingerninja3148

Hvit, rødt og blå. Jeg er ikke Norsk. Jeg er Australian.


NilMarkas

Det er alt svart med en hvit skalle og kryssede bein xP


NuggetPls

Jar har fiddle dee dee å være sjørøver er greit med meg! Gjør hva du vil for en sjørøver er fri. DU ER SJØRØVER


NilMarkas

"Sjørøver" really means pirate? "Sea-robber"? lol Gotta' love the Nordic penchant for those succinct compound nouns ^.^


NilMarkas

Kan du si, "jarrrrrr"!?


Keernokner

Grønn, hvit og oransje. Venstre til høyre.


wesenlau

Flagget mitt har blå med en hvit stjerne og rødt over hvit


MattHaythem

Indonesia? Monaco?


ronksponk

Rødt, hvit, og blå- Jeg er Amerikan!! :D


Somethingmax

Rødt, Hvit, Blå, Svart, Grønt og Gult!


Rafal_25

Flagget mitt har hvit over rødt farger.


NuggetPls

Rødt blad over hvit :) Canada sier hallo


fouad899633

Det er rødt og hvit og svart . fordi jeg bor i norge akkurat nå.


Louise_the_Lotus

Men norges flagg er rød, hvit, og blå. Hva sier du?


Ethan92982

Det har femti hvite stjerner og tretten røde og hvite striper.


TheRoofRabbit

This was in the Esperanto course, too, wasn't it?


blaeksbiofor

stripper av hvit, blå og rød


JWierson3

Rødt, hvit, og blå


hhh75

Rødt og gult


Guruprasad999068

Rodt, hvit, gron og bla


gabriel.laz

Det er grønn, gult og blå :D


RafalDubov

Gult, grønn og rødt


IfeanyiAch1

Grønn, hvite og grønn


HayleyHead1

Svart og grønt og gult


Aliseeidon

crimson - hvit - crimson Latvia ❤


NoNo730245

Hvit og svart, flagget min er innbilt.

Likely wrote it wrong.


wesenlau

Flagget mitt er rødt, blått og hvitt med én stor stjerne..


SaturdayplaceTom

Flagget vār har grønt over hvit over rødt farger. Vi bor i Mellom Europa. Vi lager "lángos" og "gulyás".


Prozhan

akvamarin, gult og svart


shaked389319

When use hvilken/hvilket/hvilke?


igap.astina95

I think it depends on the noun which comes after that. If it is:

masc/fem singular, then we use ¨hvilken..¨, e.g. ¨Hvilken bok..¨

neut singular, then we use ¨hvilket..¨, e.g. ¨Hvilket hus..¨

plural, then we use ¨hvilke.., e.g. ¨Hvilke språk..¨, ¨Hvilke menn..¨


iliya784415

hvitt, grønt og rødt

Learn Norwegian (Bokmål) in just 5 minutes a day. For free.