1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Má mýdlo."

"Má mýdlo."

Překlad:He has soap.

July 9, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


tatka_
Mod
Plus

Aplikace u této věty odmítá zobrazit existující komentáře.
Z důvodu velkého opakování stejného dotazu na člen "a" před "soap" je tato diskuze zamknuta.

"soap" je nepočitatelné podstatné jméno (protože to je hmota) a nepočitatelná podstatná jména nemívají neurčitý člen. Špatně je tedy "a soap".

Jak určit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.


Krvesaj

Neměla by být povolená i kostrukce "He has got soap"?


Nemesis_NaR

Měla, takže nahlásit prosím tlačítkem. Leč doporučujeme tuto frázi spíš nepoužívat, pro vyjádření vlastnictví opravdu stačí jenom "to have something" viz https://www.duolingo.com/comment/8559235 nebo https://www.duolingo.com/comment/7813937


LukHra1

Proč zde není uvedený člen?


Nemesis_NaR

Protože "soap" je nepočitatelné podstatné jméno (protože to je hmota) a nepočitatelná podstatná jména nemívají neurčitý člen.

Viz např. http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena


Ivetacichrova

Může být i she. Přece z českého kontextu nevyplývá, kdo to mýdlo má.


kacenka9

Ano. She system take prijima. Dokonce i IT.


tatka_
Mod
Plus

"soap" je nepočitatelné podstatné jméno (protože to je hmota) a nepočitatelná podstatná jména nemívají neurčitý člen. Špatně je tedy "a soap".

Viz např. http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.