1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The girl does not have a mot…

"The girl does not have a mother."

Překlad:Ta dívka nemá matku.

July 9, 2015

13 komentářů


another1988

nejde: ta dívka nemá mámu?

June 24, 2016

kacenka9

Rozlisujeme mom=mama a mother=matka

June 24, 2016

Hvezdar77

mohla bych přeložit větu "Ta dívka nemá matku." The girl has not a mother. ?

July 9, 2015

Nemesis_NaR

Nemohla. Jde říct věta: "The girl has no mother," ta ale znamená, že "Ta dívka nemá žádnou matku."

Jinak se zápor pro sloveso "have" ve významu "mít" opravdu tvoří výhradně s pomocí pomocného slovesa "do," respektive tedy "don't" či "doesn't." Tvar "has not" uvidíš akorát ve větách, kde "have" funguje jako pomocné sloveso. Typicky tedy v předpřítomném čase, např. ve větě: "The girl has not been there yet." = "Ta dívka tam ještě nebyla."

July 9, 2015

jablicko19

jestliže píši doesn´t tak je to stejné jako does not, jak to že to neuzná ?

August 29, 2015

Nemesis_NaR

Protože jsi nenapsal/a správný apostrof, ale jakousi zvláštní tečku nebo co že to je (a nebo tam jsou nějaké nadbytečné mezery?). Každopádně apostrof je buď vedle Entru nebo nad ním (záleží na klávesnici) - a se Shiftem.

August 29, 2015

jablicko19

Napsala jsem správný apostrof, je to ten, co je nad tlačítkem enter, jiný na klávesnici nemám a že se to zobrazilo takto, s tím nic neudělám, to není má chyba.

August 30, 2015

Nemesis_NaR

Provedl jsem zkoušku - napsala jsi háček, ne apostrof. Takže hledej dál, někde tam bude. Měl by být na stejné klávese s přehláskou ¨

A správný apostrof vypadá takto: doesn't.

August 30, 2015

kacenka9

podle me apostrof na ceske klavesnici neni, jen na anglicke. Urcite se da vytvorit spojenim ALT+ nejakeho cisla. Ale doporucuji proste uzivat nezkracene vyrazy. Pocitac neumi pochopit, ze jakesi znamenko bylo spravne mysleno jako apostrof.

August 30, 2015

Nemesis_NaR

Apostrof na české klavesnici je, tak jak to popisuju výše. Na stopro. DL to vždy uznává a co programuju a přepínám do anglické klávesnice, tak tam je to taky zaměnitelné. Takže když na české klávesnici najdeš přehlásku, tak se shiftem dostaneš apostrof. Pokud se nepletu, tak jsou vždy spolu.

September 3, 2015

HellMari

proč je have a není has? (I have, she has)

September 3, 2015

Nemesis_NaR

Protože "s" (respektive vyjádření, že se jedná o 3. osobu čísla jednotného) je už ve slově "does".

September 3, 2015

Markta651175

Nejde:Ta divka nemá maminku?

August 23, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.