Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The soldier does not have a family."

Překlad:Voják nemá rodinu.

před 3 roky

11 komentářů


gaston68cz

U nějaké jiné věty jsem se v diskusi dočetl že určitý člen se používá i pokud chci vyjářit obecnost daného podstatného jména - tedy že "the soldier" může znamenat jak "ten (jeden konkrétní) voják" tak "voják" obecně (tedy vlastně každý voják).

Vzhledem k hlavnímu překladu této věty mám otázku - ta anglická věta má význam obecný (voják nemá rodinu, jeho rodinou je jeho jednotka) nebo konkrétní (ten voják nemá rodinu, protože je svobodný osiřelý jedináček) nebo oba v závislosti na kontextu?

před 1 měsícem

miruneek

Kdyby tam nebylo to does platil by stejny preklad?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Ne. Věta bez "does" by nedávala smysl, ani ji sem radši nebudu psát. Můžeš říct "The soldier has no family," což znamená "(Ten) Voják nemá žádnou rodinu." Ale jinak zápor pro sloveso have ve významu "mít" se opravdu tvoří s pomocným slovesem "do," respektive "does."

před 3 roky

PetrSouek4

Mohlo by tam byt hasn't got ?

před 2 roky

Robintafl

A v mnoznem cisle? The soldiers have not a family?

před 1 rokem

Tom654214

Napsal jsem odpověď: Ta vojačka nemá rodinu. Diolonguo to neuznalo.

před 3 týdny

[deaktivovaný uživatel]

    A co kdyby tam bylo have'nt family?? Může se to tak psát?

    před 3 roky

Nemesis_NaR
    1. Ne, máš ten apostrof na špatném místě, správně se to píše haven't

    2. Ale hlavně to nemůžeš říct v této větě. Jeden z překladatelů na to rád říká, že takto se mluví leda tak v ghetu :-) Všichni ostatní tvoří záport od slovesa "have" ve významu "mít" pomocí "doesn't". Je-li však "have" ve větě jako pomocné sloveso (typicky v předpřítomném čase), tak to pak bude "haven't". Např. "I haven't been in China" = "Nebyl jsem v Číně"

    před 3 roky

martassekb

    Napsal jsem "have no family" a neuznalo mi to

    před 2 roky

jgstcd
    jgstcd

    \3. osoba jednotneho cisla je "has".

    před 2 roky

jakubjooho

    Bo di vadný

    před 8 měsíci