1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "There are alternatives."

"There are alternatives."

Překlad:Jsou jiné možnosti.

July 10, 2015

37 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Paszulka

Proč je v české verzi slovo "jiné"? Nestačilo by říct : Existují možnosti/alternativy nebo Jsou možnosti/alternativy?


Nemesis_NaR

No, už tu bylo u jiné diskuze zmíněno, že "alternativa" = "jiná možnost." Takže anglickou větu můžeš přeložit jako "Existují alternativy" nebo jako "Existují jiné možnosti." Věta "existují možnosti" by totiž byla spíš něco jako "There are chances."


kuko-puko

"jsou možnosti" mi neuznala, prečo ?


Jenda82

Dobrý den, chci se zeptat proč to neber "Zde jsou možnosti" děkuji za info Urban


ValaCZE

Protože there are neznamená "zde jsou", ale jen "jsou, existují".


DenisaGrec

Lze i: "jsou i jine moznosti?" Neuznalo mi to


kacenka9

Ano, asi by mohlo, i kdyz bych tam mozna cekala treba slovo 'also', take. Ale v cestine je to 'i' v tomto pripade natolik ustalene, ze jsem jej pridala.


Daniela621121

Proc nemuze byt To jsou alternativy ?


kacenka9

"alternativy' bereme, ale ne 'to jsou'. Ta veta je 'there are....', coz znamena, existuji/jsou. Kdyby to melo byt to jsou, bylo by to treba 'These are alternatives'


PetrPapcun

Proč mi neuzná "jsou tam alternativy"?


ValaCZE

Protože vazba "there is/are" neznamená tam je, ale existuje


LukasRehak1

Oni jsou nahradnici / náhradníky. Mohlo by to takto bytn


kacenka9

neslo. Nahradnik by byl 'alternate'. I kdyz se spise pouziva jako pridavne jmeno s vyjadrenim toho, ceho je nahradnik 'alternate player'. Existuje mnoho dalsich slov na nahradnika, podle toho, v jake funkci ci profesi ten dotycny zaskakuje.

Navic zde nikde neni 'Oni jsou', ale pouze 'jsou/existuji'.


idejvit

Jak by se řeklo "Jsou možnosti"


ValaCZE

There are possibilities, options, choices, atd. Záleží na kontextu.


BerryBeBest

Proč nejde pouhé "jsou možnosti"? Ideálně by bylo "jsou tam možnosti", ale "there" jako korelát pro "jiné" mi nesedí.


Johana84594

"Alter" znamená "jiný, druhý", s "there" to nikterak nesouvisí.


marek169080

To už si děláte legraci ne? Jinde lpíte na přesném slovosledu a tady vložíte do hlavního překladu slovo jiné, které v anglické větě vubec není. Zatímco 'moznosti jsou' neuznáte.


Johana84594

A umíte číst? Už se tu o tom psalo opakovaně. Výraz "jiný" samozřejmě v anglické větě je, "alter" totiž znamená jiný, druhý. "Alternativa" je původně "druhá možnost", protože alternativy byly vždycky jen dvě. A jen proto, že nedostatečně vzdělaní jedinci si slovo "alternativa" oblíbili a začali ho používat i jako synonymum slova "možnost", začal v tom být poněkud nepořádek.


marek169080

omlouvam se, kdyz jsem v telefonu psal komentar, tak se diskuze jevila jako prazda.


Johana84594

I to se může stát, tak já se omlouvám za jedovatý tón :-)


[deaktivovaný uživatel]

    preco sa nepreklada jine? Tam jsou možnosti.... ale kde zobrať to jine?


Johana84594

    Další, co neumí číst.

    jiné = alter


    [deaktivovaný uživatel]

      viem čítat ale ked som daval príspevok nic tu nebolo a zrazu cela diskusia...


Marcus620

      "jiné" by bylo There are OTHER alternatives ne ?


Johana84594

      Ne, čtěte komentáře.


svrsheque

      tahle celá diskuse zřetelně zraje na uzamčení. nezlobte se nebo zlobte, ale na stejnou otázku jiná odpověď nepřijde.

      Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.