"Theyaregoingtoclosetherestaurant."

Çeviri:Onlar restoranı kapatacaklar.

3 yıl önce

8 Yorum


karrman
karrman

Kapatmak vs kapamak

3 yıl önce

Viforvendetta

iki anlama da geliyor "close".
"kapayacaklar" olmadıysa raporlayın.

3 yıl önce

karrman
karrman

İki anlama da geliyor mu? Kapamak ve kapatmak farklı anlamlarda mı kullanılıyor ki? Fiilin kendisi kapamaktır, kapatmak değil. Bundan bahsediyorum. Hem kapamak, hem kapatmak aynı anda geçerli olamaz. Aynı hata başka fiillerde de yapılıyor: çıkarmak-çıkartmak, koparmak-kopartmak. Tabii bu da komik durumlara yol açıyor: çıkarttırmak, koparttırmak, dedirttirmek, yaptırtmak, hatta yaptırttırmak... Konuşma sırasında daha da fenası oluyor: yaptıttırmak, getittirmek...

3 yıl önce

karrman
karrman

Bir de soru sorayım: Birine Türkçe öğretilirken bu durum nasıl anlatılıyor? Şöyle mi?: "Bak, şimdi bizde close kelimesinin karşılığı olarak hem kapamak, hem de kapatmak kullanılır. Kapamak eyleminin ettirgen hali kapatmak olmalıyken biz onu kapattırmak yaparız, kapatmak da kapamak yerine geçer, ama kapamak da varlığını korur. Anladın mı? Boşver."

3 yıl önce

Viforvendetta

kapamak, kapatmak, kapattırmak.
etken, edilgen, ettirgen.
ama bunun gibi bazı kelimelerin etkeni ile edilgeni türkçede aynı.

genel olarak şöyle bu konu.
i cut my hair = saçımı kestim (etken)(v2)
my hair is cut = saçım kesildi (edilgen)(v3)
I had my hair cut = saçımı kestirdim(ettirgen)(v3)

mesela ingilizcede "doğmak" edilgen halde söylenir.
i was born ...(doğruldum)
biz de bunu "doğdum" diye çeviriyoruz.

3 yıl önce

karrman
karrman

"kapamak, kapatmak, kapattırmak. etken, edilgen, ettirgen." Edilgen yok burada.

Ingilizce ornegi neden verdigini anlayamadim. Hicbir ilgi bulamadim bizim konumuzla ornek arasinda.

Biri bana asagidaki cumledeki 'kapatmani' kelimesindeki t harfinin islevinin ne oldugunu soyleyebilir mi?

"Pencereyi kapatmani istiyorum"

Kapamak = kapatmak

Nasil mumkun olabilir boyle bir sey? Baska ornek var mi? Her seyden once, bir aciklamasi var mi?

3 yıl önce

MhmtKrc

sallamak - sallatmak burada fark daha belirgin oluyor.

3 yıl önce

nubarr
nubarr

Are going 'le will close ne fark, ? Her ikisinde dd gelecekte kapatacaklar, anlamiyorum

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.