1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I just finished a letter."

"I just finished a letter."

Překlad:Zrovna jsem dokončil dopis.

July 13, 2015

18 komentářů


PetrLongin

Na jiném místě tohoto cvičení je slovo "finished" použito pro "dočíst knihu". Docela tedy matoucí. I když já tedy chápal "finished letter" spíše jako "dopsat dopis".

September 11, 2015

jgstcd

To je prave ten problem s "finished" bez dalsiho slovesa. Clovek musi domyslet co se dodelalo. Znamena "I finished the cake" ze jsem dort dopekl nebo dojedl? Z kontextu muze clovek vetsinou uhadnout, ale duo kontext neposkytuje.

September 11, 2015

Anna922025

Proč není správně "právě" jsem dokončil dopis ?

August 20, 2017

r.grady

"mám už dokončený dopis" nebo lepe uz mam dokonceny dopis je spis predpritomny?

February 9, 2016

Aneta200971

Neměla by tato věta spravne být "I have Just finished a letter"? Myslím že tady je nutností použít present perfect.

November 15, 2016

Daku_

Souhlasím, taky se mi tam víc hodí předpřítomný čas.

June 23, 2018

BugsBunny1211

Nyní jsem dopsal dopis.

November 17, 2016

danpayda

Jednim z vyznamu finished je (bylo) i "docist-docetl".

July 13, 2015

jgstcd

No, nevim. Clovek muze dodelat leccos. "Finished" klidne muze byt treba "dojedl". Kdyz zacneme pridavat u "finished" kazde sloveso ktere to muze byt, brzo tam bude kazde dokonave sloveso v CJ.

July 13, 2015

hajounek

Dokončila jsem právě dopis. Co je na tom špatně?

October 17, 2015

Nemesis_NaR

Nic, akorát to zatím nikoho nenapadlo takto přeložit. Připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

October 17, 2015

Haluz1

Šlo by přeložit i takto? :,,Jen jsem dopsal dopis". Jde mi o to slovo Jen. Jelikož mi to Duo neuznalo a já tu větu pochopil jakože jsem jen něco dokoncil (jen jsem si odskočil atd...) Děkuji

November 1, 2016

ValaCZE

Ve větách jako je "jen jsem si odskočil", kde v další větě následuje návrat k přerušené činnosti, to použít jde. Jenže tady máte dokončil jsem (dopsal jsem) dopis. To znamená, že už se k tomu psaní nevrátíte, a proto tu slovo "just" význam jen mít nemůže.

November 1, 2016

Haluz1

A kdybych to tedy myslel tak, že bych se potom vrátil k té nějaké přerušené činnosti, tak bych to teda takhle mohl přeložit? Jelikož správný Duo překlad je myšlený s "....dokončil jsem ...", ale to jsem vědět v podstatě nemohl. A jelikož jsem můj překlad myslel s "... jen jsem dopsal...", tak by přece měl být i můj překlad uznán, ne? Chci prostě říct, že by tedy měli být uznávané obě varianty překladu, jelikož někdo to může myslet stejně jako já a jiný zase jako Duo překlad Děkuji

November 7, 2016

TuanTran112691

Proc nemuzu napsat "dopsal jsem dopis?☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

December 21, 2017

Filomena.Prvni

Tak nevím, co s tím. Česky zkrátka řekneme: "Právě jsem dopsal dopis." Právě jsem dočetl knihu, právě jsem dojedl... Neříkáme, že jsme dokončili čtení knihy, či dokončili jedení jídla.

October 3, 2018

PavelKuvar

Proč ne Nyní jsem dokončil dopis. Jaký je významový rozdíl mezi nyni a zrovna?

August 20, 2019

Karlos465499

pořád nikdo nepřidal "právě jsem dokončil..."

October 20, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.