"Únor není měsíc léta."

Překlad:February is not a month of the summer.

před 3 roky

10 komentářů


Dimochka5
Dimochka5

Why not "February is not a summer month"?

před 1 rokem

matpav2

Yes, this sounds even more natural to me than "month of the summer".

před 1 měsícem

sizi..1

Why not part of summer?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože by to bylo, že "není částí léta."

před 3 roky

sizi..1

Yeah that is truth, but the meaning is the same and I think in normal conversation is more common use "part of". It also sound and looks better

před 3 roky

Karoliina765050

I wouldn't use 'a part of' in normal speech in this case. It sounds weird and I don't think it's quite the same, even though the meaning is, indeed, very similar. But in this course we look for exact translations: 'the meaning is the same' is just not good enough, if there is a more exact translation to the phrasing that you suggest.

před 5 měsíci

Fida757

Proč nemůže být February is not month of summer ? Jak moc vadí, že tam není člen.

před 2 roky

Nemesis_NaR

Tady vadí. Je-li někdo něčím, nebo členem něčeho, tak tam musí být neurčitý člen.

A když to vezmu z druhé strany, tak ignorovat členy je stejně špatně jako ignorovat v češtině pádové koncovky (a říkat věci jako "Únor není měsíc léto.") Obě strany by přitom měly stejný argument - "tento gramtický jev v mojí řeči není a tudíž není důležitý." Chyba, je důležitý, ale vůbec nevadí, že tam na začátku děláte chyby, to je normální.

před 2 roky

gaston68cz

Myslím že "February is not a month of summer" by mělo být uznáno (viz https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/summer kde v "We have breakfast on the balcony in (the) summer." je určitý člen také nepovinný) (hlášeno)

před 3 měsíci

xaver154979

zdá se mi, citově, že balkón má k létu jiný vztah, než měsíce a je to trochu jiný případ

před 2 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.