1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You had arrived after me."

"You had arrived after me."

Překlad:Ty jsi přijel po mně.

July 15, 2015

24 komentářů


PetrPtacek

Dobrý večer, co je prosím špatně na větě "Přišel jsi po mně". Předem moc děkuji.


ZdekaSchoo

Nic, teď mi přišla zpětná vazba z Duolinga, že mi byl uznán tento překlad. https://imgur.com/a/qJFMpqM


PetrPtacek

Ještě jednou moc děkuji za přidání


danpayda

Prijel jsi po me - to sice neni gramaticky spravne, ale pokud to reknu, tak je to jedno, ne? Neni to kurz anglictiny?


Nemesis_NaR

A tím navrhujete, aby se cíleně mezi uznávané odpovědi přidala gramaticky špatná verze? Bo jiný způsob jak to udělat, aby to bylo uznáno, není. Nehledě k tomu, že pak by někdo další řekl: "Sou to velký holky" je přece taky správně, šak sa tu učím anglinu, ne?

Takže ne, berte to jako bonus, že vám DuoLingo čas od času taky řekne, že něco česky říkáte/píšete ne úplně správně.


alexander.pesak

také jsem udělal chybu. tak jsem si to vygooglil (http://www.nabla.cz/obsah/cestina/clanky/me-mne.php) a zhrozil jsem se. zajímalo by mě, který dement tyhle pravidla vymýšlí a kdy se to konečně zjednoduší...


outlon_vahavy

přijeli jste po mě ... jak poznám, že You není jako množné číslo Vy


tatka_
Mod

“You” se preklada jako jednotne c. “ty” i mnozne c. “vy”. Pokud vsak Duo neuznalo vas preklad, tak je to kvuli gramaticke chyby “mě”. Spravne je “mně”.


OndrejUK

You had arrived after me = priletel jsi po me. A neuznano?!!! WTF? Slovo ARRIVE (resp. ARRIVALS) se uplne nejvic na celym svete pouziva na letisti! A vy neuznate priletel?


tatka_
Mod

“přiletěl” není to co nebylo uznáno, ale je to neznalost české gramatiky “mě”. A přitom si stačilo jen přečíst diskuzi.


OndrejUK

Dobry den. Dekuji za reakci. Ja to napsal spatne jen tady v diskusi (jsem vul, 3. a 6. pad je jasne mne). Mam udelany screenshot. Ale nevim, jak ho sem dat. Moje veta byla prelozena presne takto: 'Priletel jsi po mne.' Dekuji.


KarelPaur

Proč jde ,,arrived" použít v překladu dorazil do práce a zde dorazil jsi po mě to je chybné. Myslím slůvko dorazil.


tatka_
Mod

Není chybné slovo “dorazil”, ale nespisovné “mě”.


KarelPaur

A opět - přijel jsi po mě je TAKÉ CHYBA???? No to snad už ne!


tatka_
Mod

A opět není chyba “přijel”, ale “mě”. Místo rozčilování, kdybyste si přečetl nejdříve diskuzi, tak si ušetříte nervy i zbytečné komentáře.


KarelPaur

OK to je pravda, ale DOU mi opravilo ne zájmeno, ale sloveso. A proč ta poznámka ,, to snad......... " protože v jiných případech na přesné gramatice ČJ se tolik nelpí. Např. píšu, hraju a jiné - Zde v DUO. Jinak ješte jednou dík za opravu chyby v ČJ a to rozčilování? Nene to bylo pouhé zdůraznění opakujícího se odmítání překladu. Je stále se co učit a opakovat :-)) Hezký den tatko.


jenda48

Česky "Přijel jsi za mnou" má dva významy. Za mnou jako ke mně, Za mnou jako po mně, z hlediska pořadí. Proto si myslím, že by tento překlad měl být přijat, dáno i čudlíkem. Auto jede za mnou asi nikoho nepřekvapí ty jedeš za mnou asi taky ne a má dva významy....proc by minulý čas najednou způsoboval nepřijatelnost?


Gyury2

přesto že se v diskusi objevuje že již je uznávána odpověď přišel jsi po mně tak mně to vyhodnotilo tuto odpověď jako chybu???????? proč???????


jenda48

"Dorazili jste za mnou"je chybné?? Dáno i tlačítkem


MiroslavTall

Ty jsi dorazil po mě...tento tvar být nemůže?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.