1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Who to believe?"

"Who to believe?"

Fordítás:Kinek higgyünk?

July 16, 2015

20 hozzászólás


Hanti01

kinek hiszel Szerintem ez a jó megfogalmazás. Nincs többes szám!


kinsfolk

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy "Who to believe?", Fordítás:Kinek higyjünk? miért van a higyjünk T/2-be? Ez valami szabály, vagy csak így is lehet? Előre is köszönöm.


Abenhakan

A higyjünk az T/1.


JuditBondar

A "higyj" helytelen forma, helyesen higgy, ugyanígy a "higyjünk" is higgyünk. A helyesírás ellenőrző is aláhúzza egyébként a j-betűsöket. http://www.magyarhelyesiras.hu/gyakori_hibak.php


Abenhakan

Hopp, ez viszont igaz, ki is javítottam. Köszönöm!


evezo

Koszi, neha jo atismetelni a helyesiras szabalyait. Igy egyik nyelvet tanulom, a masikat csiszolom.


kinsfolk

Igaz, bár akkor is a Who to believe? Fordítás:Kinek higgyünk? miért van a higgyünk T/1-be? Ez valami szabály, vagy csak így is lehet?


Abenhakan

Nem értem a kérdést, kinek higgyünk?, ez többes szám első személy.


kinsfolk

A kérdés az lenne, hogy miért többes szám első személyben mondjuk, hogy "Kinek higgyünk?"


Abenhakan

Ja, világos. Ezt így mondják, lehetne még "Kinek lehet hinni?", "Kinek hihetünk? is.


[törölt felhasználó]

    A "Kinek higgyek?" miért nem jó? Mert ez szerintem ezt is jelenti. Sőt a "Kinek lehet hinni?" a "Ki a hihető?" és még a "Kiben lehet megbízni?" is. Mert ugyebár ezt tükörben nem fordítható.


FerencMoln13

    csatlakozom ahhoz aki azt mondja : ki hisz? mert a kinek az :to whom ( már az eddig tanultak alapján)


Abenhakan

    Nem, a "ki hisz" nem jó megoldás, az "Who believes?"


GrgSzabolcs

    ? hol a többes szám ?


JriLszl

    Kinek kell hinni?----mi a gond ezzel a változattal?


AnyuUgyes

    Többen kérdezték már,de nem kaptak választ.Én is kérdezem,hogy miért nem jó,hogy kinek higgyek?


vasvariistvan

    Úgy láttam, hogy az angol az ilyen általános megfogalmazást rendszerint E/2, T/2-ben teszi. Ezzel szemben a magyar többnyire T/1-ben. Talán itt is erről van szó.


AnyuUgyes

    Köszönöm! Hirtelen beugrott! Csak ki ne ugordjon a sok nyelvtanozás közben.:)

    Learn English in just 5 minutes a day. For free.