"Já jedu příštím autobusem."

Překlad:I am taking the next bus.

July 17, 2015

26 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


MarekLogi

Nemohlo by být: I am going to go by next bus?


kacenka9

pokud by tam byl budouci cas, a ne pritomny, tak urcite.


anubis64

i am going the next bus - nemoze ? dakujem


ValaCZE

Ne nemůže, musí tam být "going BY", jinak to nejde.


KuzmaKuzma1

I am going by next bus. Nebere.


miko37

Tiež som to tak napisal


ZdekaSchoo

chybí vám tam člen určitý, bus je počitatelné slovo v jednotném čísle


petrikn1

Po by sa clen nedava, napr. I go by bus, i go by train


ZdekaSchoo

po by se člen dává taky, i go by bus je jiná věta, jedu autobusem, ne jedu příštím autobusem, vy máte přeložit větu jedu příštím autobusem což je i go by the next bus https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/next_1?q=next


39720

"I will take the next bus" není možné? Vzhledem k příštímu autobusu mně připadal budoucí čas v pořádku.


HanaStanova

Taky jsem tam automaticky dala budoucí čas a neprošlo to...


kacenka9

vyznamove urcite, ale jak cestina, tak aj maji tu schopnost vyjadrit blizkou budoucnost pomoci casu pritomneho a tak jsou tyto preklady drzeny ve stejnych casech.


artudytu

proč je tam člen, když go by bus je jet autobusem?


ladavala

V mnoha pevných vazbách se také používá nulový člen (to ale není ve spojení s next v naší větě) . Je to především v těchto případech: některé "instituce": at school , at work , in hospital , in church , in prison , at home
(tak to je i s předložkami TO nebo FROM - to work, from school atd.)

způsob dopravy: by car , by plane , on foot a další.

jídla dne: have lunch (make lunch, after lunch, go to lunch...), have dinner , have breakfast atd.

časové údaje (dny v týdnu, měsíce): on Monday (Tuesday, Wednesday...), in January (February, March...), at midday / at midnight (after midnight, before midday...)

další spojení: in bed a další.

https://www.helpforenglish.cz/article/2009032605-cleny-nulovy-clen


Ivan512151

I am taking the next card - beru další kartu I am taking the next bus - beru další autobus Alebo takto analogicky to nefunguje?


ladavala

Sloveso "take" má hodně významů a používáme ho často také ve spojení s dopravními prostředky. Přeložit ho potom většinou nemůžeme jako vzít si (tedy snad kromě spojení take a taxi – vzít si taxíka) ale jako jet.

https://www.helpforenglish.cz/article/2008091403-sloveso-take


MiloBelan

Prečo nemôže byť: I am going by the next bus?


ZdekaSchoo

to je přijímané


ZdekaSchoo

nepoužíváte aplikaci?


Peter93074

nov.2021: mne to uznalo "i am going by the next bus"


PatrikMokry

I am taking another bus. To "another" je špatně?


PatrikMokry

Popř. The other bus?


ladavala

Ani jedno nelze. Příští je "next".

příští (nejblíže následující) - next

https://slovniky.lingea.cz/anglicko-cesky/p%C5%99%C3%AD%C5%A1t%C3%AD


PatrikMokry

Děkuji za odpověď. Měl jsem na mysli, jet dalším (jiným) autobusem a ne příštím. Ale chápu, musím říct příštím...


ladavala

ANOTHER = jiný, další, ještě jeden

THE OTHER = ti ostatní V množném čísle lze the other použít ve významu ‘ostatní’ – tedy zbytek nějakého (omezeného) počtu.

https://www.helpforenglish.cz/article/2007030903-other-another-the-other

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.