Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Both animals have blue tongues."

Překlad:Obě zvířata mají modrý jazyk.

před 3 roky

11 komentářů


MichalTvrz

Oba manželé mají hezké auto.

To znamená, že mají jedno auto, které si půjčují.

Oba manželé mají hezká auta.

Každý má svoje - jedno nebo více.

Každopádně bych doporučil uznávat i plurál - tedy obě zvířata mají modré jazyky. Nepřipadá mi to nekorektní a už vůbec bych z toho nevyvozoval, že pes Čau-čau má několik jazyků. :)

Děkuji

před 3 roky

jirimertin

A ta anglická verze tedy nesmí být "Both animals have blue tongue."?

před 2 roky

jirimertin

Prosím o odpověď. Myslel jsem, že se v tomto kurzu máme učit anglicky a místo toho nám je za chybu považována nejednoznačnost běžně používané češtiny. Mě zajímá, jestli je v tom množném čísle angličtina jednoznačná, nebo to má podobně volně.

před 2 roky

annanj
annanj

snad preklad by mel byt modre jazyky, mnozne cislo

před 1 rokem

jaro62

Každé zvíře má jenom jeden jazyk. V českém jazyce by mě nenapadlo dávat množné číslo dvakrát. Proč je to tak v anglickém jazyce, to netuším. Já bych tam nedával množné číslo ani v AJ. Jak jinak by se dalo rozlišit kolik těch jazyků ta zvířata mají. Co v případech, kdy každé zvíře může mít něčeho víc nebo taky ne, třeba chlupy.

před 1 rokem

ViktorUksa

Já jsem to taky přeložil špatně a taky jsem se dost divil, jak to má být. Nakonec jsem ale musel uznat, že Duo má pravdu. Stačilo dosadit místo modrý jazyk - chlupatý ocas. Obě zvířata mají chlupatý ocas.

před 2 roky

borecmisak

Kdyby měla obě zvířata modré "jazyky", musela by obě mít v tlamě více, jak jeden jazyk.
Toto je jako poznámka k překladu se slovem " jazyky", který je ,mimochodem , uznán jako správný. Ale ptám se , proč v angličtině tato faktická poučka neplatí/tongues/? V Česku by obě zvířata musela mít více jazyků v hubě a v anglicky mluvících zemích nikoliv.Děkuji za vysvětlení.

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Jedná se o rozdíl v jazykovém vnímání reality, když má každý z mnoha jedinců jen jednu jedinou věc. Angličtina se prostě chová jinak, než se zpravidla chová čeština. Proč se chová jinak, o tom spekulovat nebudu, ostatně to nevíme ani o češtině a neměli bychom to tedy potřebovat ke správnému použití. A ani čeština není tak jednoznačná, jak se domníváte, protože lze najít výskyty obou chápání (dva plurály nebo kombinace plurál singulár jako v angličtině).

V angličtině je tedy správně dvojitý plurál, a to mnohem jednoznačněji, než je kombinace plurálu se singulárem správnější v češtině. Takže např. FOUR PEOPLE LOST THEIR LIVES, přestože ČTYŘI LIDÉ PŘIŠLI O ŽIVOT. (Vybral jsem čtyři, protože se nám tam nemotá český druhý pád vyšších čísel a neurčitých číslovek--mnoho lidí přišlO...)

Já velmi často lidem doporučuju, aby se o chování angličtiny přesvědčili sami a nečekali, až si nějaká dobrá duše najde čas na traktát, stačí si vyhledat výskyty frází v knihách nebo ngrams pro ty nejkratší fráze. Např. každý máme v tradičním chápání jen jeden život, proto jsem vybral právě ten příklad shora. Angličtina nedělá rozdíl mezi MANY a FOUR, takže zkuste MANY PEOPLE LOST THEIR LIVES.

Jestli se o tom budete chtít přesvědčit sám, dejte si pozor na MANY PEOPLE LOST THEIR LIFE...SAVINGS, kde LIFE funguje jako přídavné jméno. Jeden možný motivační graf je zde.

před 1 rokem

borecmisak

Děkuji Vám za výklad a za zajímavé odkazy, zvláště ty grafy mě zaujaly-pokud tam není překlep.Na Duolingo jsem se vrhl proto, že nemám mnoho času akademicky ležet v knihách a jsem vděčný za ten dril, ke kterému mě Duoliongo motivuje.Možná ještě více si cením práce vás- mederátorů a za vaši práci a pomoc velmi děkuji děkuji

před 1 rokem

jenda48
jenda48

To vaše zde neotevřu, adresu to nevidí, můžete lépe upřesnit? Nejlépe vložením celé adresy.

před 8 měsíci

borecmisak

Mně se to otevírá dobře, jsou tam hezký zubatý grafy :-) vyvedený v barvě!

před 8 měsíci