"What is the meaning of culture?"

Fordítás:Mi a kultúra értelme?

July 21, 2015

6 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


MartonGeza

Kösz, hogy gondolkoztál a közzétett észrevételemen. Ha a szó, vagy a fogalom definiálásáról lenne szó , természetesen igazad lenne, de akkor a kérdés nem így szólna, hanem inkább pl. úgy, hogy: What is the meaning of the word "culture"? Viszont fölhívom a figyelmedet arra, hogy a "meaning" első helyen azt jelenti a szótárakban, hogy "értelem", így a valóban föltett angol kérdés helyes fordítása inkább az, hogy "Mi a kultúra értelme?". Ez egyike azoknak a fordításoknak, amelyeket előző hozzászólásomban leírtam. Megtisztelnél, ha ismét elgondolkoznál ezen.


MartonGeza

Az angol mondat többfélét is jelent magyarul: "Mi a kultúra jelentősége?", vagy "Mi a kutúra értelme?" stb. Az, amit helyes megoldásként ad meg a program (Mi a kultúra jelentése?) elég ostobán hangzik. Ha valaki ezt kérdezné magyarul, valószínűleg elmondanák neki, hogy mi a "kultúra" szó jelentése, mi minden tartozik az ezzel a szóval jelölt fogalom körébe. Szerintem az angol mondat nem erre kérdez rá.


Abenhakan

Érdekes felvetés ez, gondolkoztam ezen a dolgon és szerintem nincs igazad. Ha beütöd a google-be azt a mondatot, akkor az első találatok a különböző szótárak "kultúra" definíciói lesznek, ami pont megfelel a kérdés magyar fordításának. Pár találattal lejjebb jött ez a link http://www.newyorker.com/books/joshua-rothman/meaning-culture , ha beleolvasol a cikkbe, akkor itt is a szó definiálásáról van szó.


Pola51

A fordításomban: Mi a kultúrának a jelentése? mivel az "of" birtokos szerepel. Miért nem jó?


putuka1

Mi a kultúra jelentősége miért nem jó ?


silabus

Mit kell akkor csinálni, amikor a megjelenő szavakból nem lehet kirakni a helyes választ, mert duo azt írja, hogy "Mi", ahelyett, hogy azt írná "Mit", majd közli, hogy hibásan írtam be a fordítást?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.