1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Who uses the wheels?"

"Who uses the wheels?"

Fordítás:Ki használja a kerekeket?

July 22, 2015

22 hozzászólás


wolfi111

a "Ki használ kerekeket?" megoldást miért nem fogadja el szerintetek?


beren58

Pont ezen buktam be én is. Szerintem el kellene fogadnia. Grétsy László Úr!!! De jó lenne, ha hozzá lehetne fordulni.


JeviczkiAdam

nekem elfogadja :-(


DmtrGyimes

Ki kormányoz miért nem jó?


Abenhakan

Mert teljesen mást jelent.


DmtrGyimes

"Take the wheel"-ből gondoltam erre, mivel gyakran hallani arra, hogy "Vedd át a kormányt".


Abenhakan

Az rendben is van, de ha megnézed, itt többesszámot használ (wheels) az pedig elég furcsa lenne...:-)


Sztankay54

Miért nem jó,hogy " ki használ kerekeket"?


Cyberpunk444

Egyébként a "Ki használ kerekeket?" miért nem jó megoldás? :D


Ambi9791

A "Kik használják a kerekeket" nem jó? Ha nem, akkor miért?


GalvanTivadar

Azért, mert "who uses" - egyes szám 3. személy. Egyébként valahogy az angolban nem komálják a többes számú kérdést, a "quiénes beben leche" [kik isznak tejet] megoldása is "who drinks milk" ;)


Abenhakan

Ez érdekes felvetés, ebből a szempontból még nem gondoltam a dologra, de némiképp így van ez magyarban is. Hacsak nem kifejezetten jelezni akarom valami miatt a többesszámot, akkor a magyar is inkább hajlik az egyes számú kérdezés felé. Ki jön moziba velem? Ki nem csinálta meg a házi feladatát?


BlandMax

Ki használ kerekeket. Ha ez nem jó, akkor füles szatyor legyek és vessenek a mókusok elé.


Maminti.

Pedig nem jó. Ott a mondatban a "the", ami ugye határozott névelő. Tehát nem általában használ valaki kerekeket, hanem azokat a bizonyos kerekeket használja valaki.


GalvanTivadar

Csak érdekességként: ez a mondat az olasz tanfolyamban is benne van: "Chi usa le ruote?" Annak az a pikantériája, hogy az "usa"-t "u-esse-a"-nak (USA) mondja a hölgy :-D https://www.duolingo.com/comment/1792352


Halapizsolt87

Nekem egy olyan kérdésem volna ezzel a mondattal kapcsolatban, hogy mikor tehetünk fel így kérdés do-does segédige használata nélkül?


GalvanTivadar

Ez egy lényegbe vágó kérdés, hevjél érte egy lingotot ;) A) Ha van a mondatban segédige, akkor nincs do, a kérdő szórend van a segédigével: Have you got a car? Can you drive? B) Ha a mondatban kérdőszó és segédigeként használható ige is van, akkor a kérdőszó jön elöl, utána kérdő szórend a segédigével: How can you say that? Where is my book? C) Ha a kérdőszó a kérdésben az alany: Who wrote "Hamlet"? What is that?, akkor sincs do. (De már ha a kérdőszó a tárgyra kérdez, akkor már van: "What did you see?" Kicsit bővebben pl.: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/quick-grammar/question-forms-subjectobject-questions


Halapizsolt87

Köszönöm a gyors és részletes választ :)


GalvanTivadar

A dolgozó népet szolgálom ;)


Abenhakan

Csak ha az alanyra kérdezünk. Who uses the wheels? - Ki használja a kerekeket? De, pl.: Which wheels does he use? Melyik kerekeket használja?


ErdlyiAtti2

Használ, használja, de akkor miért nem using?


Harga

Ne ragadj le a szavaknál, mondatokban gyakran módosul a jelentésük. Az igék inges alakját sok mindenre használják, így szövegből kiragadva leginkább használat vagy használás jelentéssel értelmezem.

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.