"Who uses the wheels?"

Fordítás:Ki használja a kerekeket?

July 22, 2015

16 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


wolfi111

a "Ki használ kerekeket?" megoldást miért nem fogadja el szerintetek?


Unknown--Name

A "the" miatt.

Who uses the wheels? = Ki használja (azokat) a kerekeket?
Who uses wheels? = Ki használ kerekeket? (általánosságban)


JeviczkiAdam

nekem elfogadja :-(


Ambi9791

A "Kik használják a kerekeket" nem jó? Ha nem, akkor miért?


GalvanTivadar

Azért, mert "who uses" - egyes szám 3. személy. Egyébként valahogy az angolban nem komálják a többes számú kérdést, a "quiénes beben leche" [kik isznak tejet] megoldása is "who drinks milk" ;)


Abenhakan

Ez érdekes felvetés, ebből a szempontból még nem gondoltam a dologra, de némiképp így van ez magyarban is. Hacsak nem kifejezetten jelezni akarom valami miatt a többesszámot, akkor a magyar is inkább hajlik az egyes számú kérdezés felé. Ki jön moziba velem? Ki nem csinálta meg a házi feladatát?


BlandMax

Ki használ kerekeket. Ha ez nem jó, akkor füles szatyor legyek és vessenek a mókusok elé.


Maminti.

Pedig nem jó. Ott a mondatban a "the", ami ugye határozott névelő. Tehát nem általában használ valaki kerekeket, hanem azokat a bizonyos kerekeket használja valaki.


Halapizsolt87

Nekem egy olyan kérdésem volna ezzel a mondattal kapcsolatban, hogy mikor tehetünk fel így kérdés do-does segédige használata nélkül?


GalvanTivadar

Ez egy lényegbe vágó kérdés, hevjél érte egy lingotot ;) A) Ha van a mondatban segédige, akkor nincs do, a kérdő szórend van a segédigével: Have you got a car? Can you drive? B) Ha a mondatban kérdőszó és segédigeként használható ige is van, akkor a kérdőszó jön elöl, utána kérdő szórend a segédigével: How can you say that? Where is my book? C) Ha a kérdőszó a kérdésben az alany: Who wrote "Hamlet"? What is that?, akkor sincs do. (De már ha a kérdőszó a tárgyra kérdez, akkor már van: "What did you see?" Kicsit bővebben pl.: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/quick-grammar/question-forms-subjectobject-questions


Halapizsolt87

Köszönöm a gyors és részletes választ :)


GalvanTivadar

A dolgozó népet szolgálom ;)


Abenhakan

Csak ha az alanyra kérdezünk. Who uses the wheels? - Ki használja a kerekeket? De, pl.: Which wheels does he use? Melyik kerekeket használja?


ErdlyiAtti2

Használ, használja, de akkor miért nem using?


Harga

Ne ragadj le a szavaknál, mondatokban gyakran módosul a jelentésük. Az igék inges alakját sok mindenre használják, így szövegből kiragadva leginkább használat vagy használás jelentéssel értelmezem.


NagyKroly9

Nem teljesen tiszta miert uses miert nem use vagy using. I dont understand :/ Valaki lenne kedves elmagyarazni?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.