Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Mám rád místní jídlo."

Překlad:I like local food.

před 3 roky

9 komentářů


VlastimilH2

Nemuze byt I have like local food?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Nemuze. Bud to jidlo mate nebo ho mate rad. "Have like" je nejaka podivna smes tech dvou. Tomu by nikdo nerozumel.

před 2 roky

Tomas84us

Moze byt I love local food?

před 2 roky

Nemesis_NaR

To by jít mělo. Pokud nešlo, tak připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

před 2 roky

TomPosinge

I like local meal nelze ?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Ne. Zaprvé proto, že "meal" je počitatelné a tak nemůže být bez členu. Hlavní důvod ale je, že "meal" je konkrétní jídlo a ne jídlo obecně, tudíž to v tomto významu vůbec nedává smysl. Ono ikdyž ani britové ani američani nejsou známí pro svou kdoví jak chutnou a bohatou kuchyni, tak mají 4 slova pro naše jedno "jídlo" a opravdu mezi nimi rozlišují. Více k tomu zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006031102-pleteme-si-food-meal-dish

před 3 roky

paweru
paweru

Proč to nejde "a local food"

před 2 roky

Nemesis_NaR

Protože "food" je narozdíl od třeba "meal" nepočitatelné a tak nikdy nemůže být s neurčitým členem "a"

před 2 roky

Martin793456

I like regional food ?

před 1 rokem