Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"My mother and my father are teachers."

Vertaling:Mijn moeder en mijn vader zijn leraar.

3 jaar gelden

11 opmerkingen


NicolasStynen

waarom is "leerkrachten " fout

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Leerkrachten staat bij de geaccepteerde antwoorden.

1 jaar gelden

DantumaLeon

waarom is niet "my parents" juist?

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

My parents = mijn ouders

2 jaar gelden

DantumaLeon

maar je moeder en j e vader is tog je ouders?

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Ja maar je moet de zin vertalen, niet de betekenis van de zin geven.

2 jaar gelden

Helenzie
Helenzie

Waroom: "Mijn moeder en mijn vader zijn docent." Niet "docenten"? Bedankt voor jouw antwoorden.

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Docenten wordt ook goedgerekend.

1 jaar gelden

hedi76
hedi76

If "docenten" (pl.) is the translation for "teachers", shouldn't "teachers" be translated as "leraren" (pl.) as well?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

You can either translate this as singular, e.g. docent/leraar, in which case it simply refers to their profession as a whole. Or as plural, e.g. docenten/leraren, in which case it highlights more that they both are.

1 jaar gelden

hedi76
hedi76

Bedankt voor het antwoord.

1 jaar gelden