1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "My mother and my father are …

"My mother and my father are teachers."

Vertaling:Mijn moeder en mijn vader zijn leraar.

July 22, 2015

14 opmerkingen


NicolasStynen

waarom is "leerkrachten " fout


El2theK

Leerkrachten staat bij de geaccepteerde antwoorden.


DantumaLeon

maar je moeder en j e vader is tog je ouders?


El2theK

Ja maar je moet de zin vertalen, niet de betekenis van de zin geven.


DantumaLeon

waarom is niet "my parents" juist?


El2theK

My parents = mijn ouders


Helenzie

Waroom: "Mijn moeder en mijn vader zijn docent." Niet "docenten"? Bedankt voor jouw antwoorden.


El2theK

Docenten wordt ook goedgerekend.


hedi76

If "docenten" (pl.) is the translation for "teachers", shouldn't "teachers" be translated as "leraren" (pl.) as well?


El2theK

You can either translate this as singular, e.g. docent/leraar, in which case it simply refers to their profession as a whole. Or as plural, e.g. docenten/leraren, in which case it highlights more that they both are.


hedi76

Bedankt voor het antwoord.


Haasoot

Waarom niet leraren of onderwijzers teachers is toch meervoud


doty323981

my parents betekent niet mijn moeder en vader als het mijn ouders was hadden ze wel my parents goed gerekend


Marley936268

Waarom is het fout als je zegt: mijn vader en mijn moeder zijn leraar?

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.