1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mark your calendars!"

"Mark your calendars!"

Překlad:Označte si své kalendáře!

July 26, 2015

19 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

Michal247285

to co píše Kačenka9 výše ale znamená, že správný překlad je: "Poznačte si do svého kalendáře", což mi Duo nevzalo. navíc zvenku na desky kalendáře si nikdo nic nečmárá, leda by si ho chtěl podepsat...


kacenka9

My 'poznacte si do' prijimame, ale pozor, jsou tam zaludne kalendare v mnoznem. Asi to ten hovorici rikal skupine lidi, protoze jednotlivci bych rikala 'mark your calendar'


Michal247285

to sú ty jemné nuance... Kolik třešní, tolik višní... Děkuji K9, jste sqělá, kdyby mi takhle někdo vysvětloval tu anglinu ty roky co to do sebe hrnu, mluvím už líp jak Královna... :o)


Filomena.Prvni

Ovšem v ČJ i pro skupinu lidí řekneme "Poznačte si do kalendáře:" (tím množnou variantu nevylučuji, však v tomto případě zní jednotné číslo lépe), jelikož se samo sebou předpokládá, že každý má jeden kalendář a přirozeně si poznačí něco do SVÉHO kalendáře (proto nemusí být v ČJ zdůrazňováno), nikoliv do kalendáře souseda.

"Označte si své kalendáře." má poněkud jiný význam. Něco jako udělejte si na svůj kalendář značku, aby bylo jasné, že je váš. Možná logo firmy? Ale je to spíše nesmysl.

Nejspíše v AJ se takto běžně řekne poznačení si něčeho do kalendáře, ovšem v ČJ nikoliv. Přimlouvám se za hlavní překlad: "Poznačte si (to) do svých kalendářů."


Petsu35

Zvláštní věta. Chápala bych např. označ si ve svém kalendáři, ale musela by tam být nějaká předložka.


kacenka9

Cesky se zvlastne preklada, ale v AJ je opravdu velmi bezna.

A: co kdybychom sli pristi tyden do kina? B: jo, me by se hodila streda nebo ctvrtek C: me ctvrtek nebo patek. A: Me taky ctvrtek. 'So mark your calendars'.

Ten vyznam je casto preneseny, nikdo si vetsinou nevytahne diar, spise jde o to, ze si to datum zapamatuji a nebudou domlouvat jine akce.


Petsu35

Děkuji za vysvětlení! :-)


jenda48

Proč není brán překlad "Označte si kalendáře"? Já česky chápu "si" jako zkrácení slova své, význam se neposouvá, jaký je důvod trvat na uvedení v překladu "své"? Zkusím i populární čudlík.


Jenda-48

Poznač. To bere jako chybné slovo, tedy celý překlad


jajinka51

Tag your calendars jde?


PavelGrundman

proč to nevzalo označ si tvoje kalendáře?


Filomena.Prvni

Přivlastňovací zájmeno je chybné. Správně "své/svoje".


anglitina903169

Prelozila jsem,: OZNAC SVUJ KALENDAR..co je spatne


tata2420

Poznamenejte si v kalendáři.


Frantisek369133

Mám jiný problém. Spíkr mluví rychle a váže na sebe slova ve větách. Pokud udělám totéž, je to hodnoceno jako špatná výslovnost. Zkuste si to sami. Aby to bylo dobře, musím mluvit jako robot Emil.


Filomena.Prvni

Také se mi to stává. Pokud vyslovím větu rychle a vázaně (u těch dlouhých to ovšem nehrozí), vyskočí na mne červená.


VITAJ1

Označte si kalendáře je naprosto přirozený překlad. Člověk není hlupák, abych mu zdůrazňoval svoje.


jenda48

No, byl bych obezřetnější. Katy jinde upozornila na skutečnost, že Američané velice často do vět vkládají přivlastňovací zajmena a tím se vyhýbají používání articles u podstatných jmen. Kde to bylo, už nevím, ale přijal jsem to a v Duolingu používám. A docela úspěšně, je to Duolingo s výukou AE. Takže to čemu se divíte uz se já dost dlouho nedivím. Vše není tak, jak to na první pohled vypadá v Duolingu obzvláště. Ale je to jen můj názor a zkušenosti ze čtení diskuzních příspěvků solidních moderátorů.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.