1. Forum
  2. >
  3. Topic: Norwegian (Bokmål)
  4. >
  5. "Jeg hadde ingen å elske."

"Jeg hadde ingen å elske."

Translation:I had no one to love.

July 27, 2015

14 Comments


EN218

& ya can't kiss the cow :-(


Ondtogviltonsket

Jeg er menneske og jeg trenger å bli elsket akkurat som alle andre gjør !


Paranoix

there is any difference in pronunciation between "og" and "å"?


Deliciae

It depends on the dialect, but "og" can be pronounced either as "åg" or "å", and the latter would be identical or near identical to the pronunciation of the infinitive mark.


cymster

Maybe because she lost her chicken?


olivia.leggio

why can't you say Jeg hadde ingen for å elske?


Deliciae

It doesn't sound natural to add a preposition here, and thus we don't allow it. If you really wanted to use one then "til" would be a better choice.


Gulpepper

Til å elske med ;)


Ginger.Fale

Men man har jo seg selv, ikke sant? Kanskje noen ganger er det bare bra at man ikke har noen andre å elske. På denne måten kan man finne ut hvem man virkelig er og hvis man er fornøyd med det. Hvis ikke, så har man jo litt tid, helt uten distraksjoner, for å bli den personen som man kan elske selv. ^^ Den beste versjonen av seg selv, for å si det sånn. Hvis man klarer å oppnå dette, så ordner alt det andre seg sikkert også. (<- Iallfall så har jeg hørt om det, vet ikke hvis det stemmer. Prøver fortsatt å bli min beste versjon, men det er ikke så lett! xD )


Ghayth90

Jeg har ingen å elske

Learn Norwegian (Bokmål) in just 5 minutes a day. For free.