Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"I would have managed the institute."

Vertaling:Ik zou het instituut geleid hebben.

0
3 jaar gelden

6 opmerkingen


PykeBrauer

bij de hulp staat instituut maar het is instelling?

1
Reageer1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • Het instituut
  • De instelling

Beide zijn correct.

1
Reageer1 jaar gelden

Frank893381

Ik zou leiding gegeven hebben aan het instituut.

0
Reageer3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

That translates to: I would have given management/leadership/direction to the institute, which we wouldn't say in English (it sounds a bit unnatural to my ears).

Sorry maar ik zal dit in het Engels uitleggen omdat het te ingewikkeld is voor mij.

By changing the wording you're changing the grammatical structure of this sentence, adding a constituent which wasn't there in the first place, and changing the grammatical function of an existing constituent.

In

Ik zou het instituut geleid hebben

the grammatical structure is:

ik= subject (onderwerp)

zou... geleid hebben= verb phrase (werkwoord...dingetje :P ) (hoofdwerkwoord: leiden)

het instituut= Direct Object (Direct Voorwerp)

While in

Ik zou leiding gegeven hebben aan het instituut

Ik= onderwerp

zou... gegeven hebben= verb phrase (hoofdwerkwoord: geven)

leiding= Direct Object (Direct Voorwerp)

aan het instituut= Indirect Object (Indirect Voorwerp)

Conceptually, de betekenis is bijna hetzelfde: it comes to the fact that there was a possibility for you to be in charge of the institute. But by changing the wording I think there's a change in emphasis.

Hope this helps!

1
Reageer1 jaar gelden

AnkoSchol

ik zou de instituut geleid hebben

wat is er fout aan deze zin?

0
Reageer2 jaar gelden

JudithMens

Het is "het instituut"

4
Reageer2 jaar gelden