1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I talked to someone else."

"I talked to someone else."

Překlad:Já jsem mluvil s někým jiným.

July 28, 2015

22 komentářů


PetrBystron

Proč ne "já mluvil s někým jiným"?


miriska11

To by mne taky zajimalo


SlavomrF

To by zaujímalo aj mňa. Asi je to ,,neřešitelný problém".)))


ValaCZE

Protože v minulém čase musí být příslušný tvar pomocného slovesa být. Pokud tam není je to špatně ( i když se to mezi lidmi běžně používá).


pl4toon

Me to prijde jako sikana nekterych cestinarskych hnidopichu. Jeste jsem se nesetkal se zadnym internetovym systemem, ktery by vyzadoval slovo "jsem" i tam, kde ho lide bezne nepouzivaji.


PavelBerne5

Proč nemůže být "mluvil jsem s někým dalším."


JanHenke3

Opravdu tu lze chápat "to someone else" jen jako "s někým jiným"?

"S někým jiným" přepokládá, že jsem s tím, o kom byla před tím zmínka nehovořil. "S někým dalším" by ale odkazovalo k tomu, že jsem už s někým hovořil a nyní jsem mluvil i s někým dalším. Může mít anglická věta i tento význam? Děkuji za odpověď.


TomFox9

Proc ne k nekomu dalsimu?


nueby

To se u vás opravdu říká?


TomFox9

Ano, fráze "Hovořil (ne mluvil) jsem k někomu dalšímu" je zcela obvyklá a česky jistě správná, ovšem máte pravdu, že již ne hovorová.....


nueby

Zajímavé. Ale asi jsem se měl zeptat na něco jiného: mám z MLUVIT K NĚKOMU pocit naprosto jednostraného hovoru. V angličtině TALK TO SOMEONE jednostranné není, a proto se jako vzájemné překlady k sobě nehodí.


gaston68cz

Ja tuhle frazi znam ve tvaru "Hovořil jsem k někomu jinému" (jako omluva ve smyslu "to nepatřilo vám"). S pouzitim "dalšímu" jsem se ale asi jeste nesetkal.


Miroslav125

proč ne: hovořil jsem ještě s jiným


nueby

Kde vidíte to "ještě"?


Michal247285

proč nelze : "řekl jsem to někomu jinému"...? Děkuji


ValaCZE

Protože tam není slovo "to"


Michal247285

Aha, děkuji... :o)


Vladim995107

Už vím, že tam má být "to someone", stejně jsem napsal "with someone". Je ta fráze úplně špatná, nebo má jiný význam?


RenaJedlik

"Mluvil jsem s někým jiným" je přece také dobře, v češtině není zvykem zdůrazňovat JÁ


Miluska329548

mluvil jsem s nekym jinym ...je snad to same??? tak proc jste mi to neuznali???


Tom263068

"Mluvil jsem ještě s někým jiným" - proč tohle nejde ??


ValaCZE

Slovo "ještě" v anglické větě není.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.