Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The animal eats its food."

Překlad:To zvíře žere své žrádlo.

před 3 roky

23 komentářů


Radek989889

Proc je tam to its a ne "his" jeho? Děkuji za vysvětlení.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože zvíře je pro angličany jenom "it". Pohlaví zvířete může být zmíněno jen ve výjimečných situacích jako "This is our Rex and this is his favourite toy". Tam už tím pak skoro říkám, že Rex je členem rodiny. Ale jinak jsou všechna zvířata "it".

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Nekdo to pouziva i pro zvirata ktera nejsou clenove rodiny, ale myslim ze tady by bylo pro kazdeho "it". Kdyz se neobtezuji urcit ani zivocisny druh tezko budu si lamat hlavu s pohlavim.

před 3 roky

gynekolog

Zvíře jí svoji potravu. To je správně, ne?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Nenapadá mě jak tvou větu lépe přeložit, takže ano. Kdyžtak poprosím o tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

před 2 roky

widle
widle

Zdá se, že od položení dotazu už byla tato varianta doplněna.

před 2 roky

Slave_Zer0

Tomu to nerozumím a vidim to prvně. Vysvětlení prosím. Děkuji.

před 2 roky

Nemesis_NaR

To je obávám se příliš obecný dotaz. Čemu na překladu této věty nerozumíš?

před 2 roky

cage625092

Nechapu vyznam ,,its,, opravdu to tam patri? Zni to divne ve volnejsim prekladu nebo je to nejaka fraze?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Ano, patří. Ono anglická věta může být klidně bez "its", stejně jako česká može být bez "svoje": "The animal eats food". Jenže ted to je konstatování o tom, že to zvíře vůbec nějaké jídlo jí. Zatímco když tam přidáme "its", tak už říkáme, že jí svoje jídlo, tedy například to, co mu každý den večer v 18 hodin dáváme.

A je to "its" a ne "his", protože zvířata jsou v angličtině většinou rodu středního, viz diskuze výše.

před 2 roky

vojta971816

Tedy šlo by i žere

před 2 roky

widle
widle

Ano.

před 2 roky

PatrikSile

Its jako své?

před 2 roky

widle
widle

Ano. Angličtina nemá speciální slovo pro "své", použije vždycky příslušné zájmeno podle dané osoby.

před 2 roky

Botka3

Co je špatně na: To zvíře žere žrádlo.

před 1 rokem

EvaHrbkov1

Proc je tam its a ne his?

před 1 rokem

widle
widle

Protože zvíře je obvykle rodu středního.

před 1 rokem

NathNatally

Přeložila bych to .. Zvíře jí to je jídlo. Nějak nesmyslné pro mě!

před 1 rokem

widle
widle

Pozor, nepleťte si its a it's. Jsou to dvě různá slova.

  • it's = it is = to je. To je to, co jste měla na mysli, ale tady není.
  • its - jeho, svoje (přivlastňovací zájmeno středního rodu). To je v téhle větě.
před 1 rokem

AlenaUllma1

Pes může jíst své jídlo a žrát své žrádlo jinak to je hloupost

před 1 měsícem

kacenka9
kacenka9
Mod

Dost nechapu dotaz. System uznava jak slovo žere, tak slovo jí a jak slovo jídlo, tak slovo žrádlo

před 1 měsícem

Blanka225861

Zviřata jedí své jìdlo - proč je to špatně ?

před 2 týdny

widle
widle

V anglické větě je jen jedno zvíře.

před 2 týdny