"Do you have siblings?"

Tłumaczenie:Czy masz rodzeństwo?

3 lata temu

5 komentarzy


WarsawWill
WarsawWill

Prawie nigdy mówimy "Do you have siblings?" (bardzo formalny) ale "Do you have any brothers or sisters?". Słowo "sibling" używa się głownie w socjologii (np. "sibling rivalry") albo jak żart - "I'm having problems with my sibling at the moment"

"formal or specialist" - Oxford Dictionaries

22656 najczęstszy słow w j.angielskim - wordcount.org (i Duolingo uczy ok. 2000 słów!)

Modyfikacja - Mówię szególnie o brytyjskim j. angielskim

3 lata temu

immery
immery

To ciekawe. Internet nie jest wyznacznikiem "przeciętnej osoby anglojęzycznej",a wypowiadajacy sie nie koniecznie są native speakerami, więc moja opinia jest wypaczona, ale w fandomach często określa się rózne rodzeństwa tym określeniem the Weasley siblings, the Pevensie siblings, the Stark siblings.

2 lata temu

AniaKociel

A jak by bylo : Masz rodzenstwo ?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

W języku polskim słowo "rodzeństwo" (w odniesieniu do jednej osoby) nie rozróżnia liczby mnogiej od pojedynczej, zatem oznacza zarówno "jedną osobę będącą bratem lub siostrą", jak i "większą liczbę braci i sióstr": Rodzeństwo. "Rodzeństwo" przyjmuje formy liczby mnogiej tylko gdy chodzi o rodzeństwa różnych osób.

W języku angielskim rzeczownik "sibling" ma normalną liczbę mnogą, a więc "sibling" oznacza "jedną osobę będącą bratem lub siostrą", a liczba mnoga "siblings" oznacza "więcej rodzeństwa".

Zatem w języku angielskim pytając o rodzeństwo możesz doprecyzować czy chodzi Ci o "jedno rodzeństwo" (brata lub siostrę), czy o "liczne rodzeństwo" - odpowiednio formując pytanie: albo "Do you have a sibling?" - albo "Do you have siblings?". W każdym jednak z tych 2 wypadków na polski przetłumaczymy identycznie: "Czy masz rodzenstwo?"

1 rok temu

Yola448704

Do you have any siblings? - Masz rodzeństwo? / Masz jakieś rodzeństwo?

8 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.