"I am going to the bank."

Překlad:Jdu do banky.

August 5, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Lymon65

Větu "Půjdu do banky" mi neuznalo.


kacenka9

No, ono se pomoci ing da vyjadrit blizka budoucnost, ale neda se to vetsinou prelozit budoucim tvarem. Ta budoucnost je tam myslena, ne recena. My to delame v cestine stejne. 'Co delas odpoledne?' 'Jdu do banky".
'Dneska jdu do banky'. ve stejnem duchu jsou ty vety anglicke.


slavekp

Na této adrese: https://www.helpforenglish.cz/article/2006111501-polovicata-pravidla-2-going-to je uvedeno, že: Důležité je, že vazba GOING TO se používá ve dvou základních případech: 1/Předpověď budoucnosti na základě viditelných faktů. 2/Oznámení plánu, úmyslu, záměru. Typicky učebnicovým příkladem je věta: Look, it's going to rain! - Podívej, bude pršet! I am going to the bank. Jdu do banky. Ve větě: "Půjdu do banky." by asi měl být uveden čas - Kdy tam půjdu. (zítra) (Plánovaná budoucnost.) I am going to the bank tomorrow.


Honza72

Neplatí, že pomocí ing vyjadřuji i budoucnost? Že půjdu do banky v nejbližší době?


kacenka9

Ano. Oblikam se, ze pujdu do banky. Plati


DavidKucera1

Proč mi nebylo uznáno "Právě jdu do banky"? Je to přece přítomný průběhový čas, ne?


kacenka9

Tam nikde neni zadny naznak slova 'prave'. Klidne muzu jit az odpoledne.


MartaTaylor

Taky si to myslim jako David. A nebyl by budouci cas "I am going to go to the bank?"


slavekp

I'm going to go to bed. Jdu si lehnout. Překlad ze slovníku centrum. Asi by mohlo být i "I am going to go to the bank." Jdu do banky. Nebo jen: I am going to the bank. Jdu do banky.


SPOCZ

Zde je to vysvětlené: (vazba "going to go") https://www.helpforenglish.cz/article/2006111501-polovicata-pravidla-2-going-to Důležité je, že vazba "going to" se používá v těchto případech: Předpověď budoucnosti na základě viditelných faktů. Blízká budoucnost. Oznámení plánu, úmyslu. Někdy se to překládá jako: plánuji - hodlám jít nebo jdu. Vazbu ‘going to go (come)’ naleznete např. i v cambridgských zkouškách KET/PET/FCE, v oxfordských učebnicích gramatiky, atd.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.