1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The woman makes a hat."

"The woman makes a hat."

Fordítás:A nő készít egy kalapot.

August 5, 2015

10 hozzászólás


gada11

A sapka miért nem jó?


1Charli_XCX

a "csinálja" szóval mi a gond? Csak ennyi tért el a helyes megoldástól, javítás lehetséges?


Abenhakan

Hogy lenne akkor a mondatod pontosan?


1Charli_XCX

A nő csinál egy kalapot / A nő csinálja a kalapot, azért gondoltam, hogy helyes lenne a megoldásom mivel az 'a' névelő ugye nem azt jelenti, hogy 'csak' 1 db kalapot csinál, és ha valaki csinál egy kalapot akkor tulajdonképpen mindegy hogy 'egy'(meg nem határozott) kalapot vagy 'a'(meghatározott) kalapot csinálja, ha már a kezében van és csinálja / szövi akkor úgy vélem akár meghatározott kalapról is szó lehetne. Nem sértődök meg ha nem kerül be az elfogadható megoldások közé a válaszom, ha nem csak a szavakat szószerint próbálja fordítani az ember, akkor ez sem egy rossz fordítás - én úgy gondolom. :)


Abenhakan

A határozott és határozatlan névelő megkülönböztetése lényeges. The woman makes a hat - A nő kalapot készít, the woman makes the hat - A nő a kalapot készíti. Eltér a jelentés.


Sztankay54

Miért is nem jó,hogy "az asszony kalapot készít"...kifejezi a lényeget,mármint ,hogy általában


seherezade

A nő helyett "asszony"-t írtam. Ez főbenjáró bűn?


Kenermester1

muszáj oda az az egy... nem azért csak máshol nem szokta zavarni...


Tamas701988

Ha a sapka ott van mint foditas, akkor fogadja mar el. Egy amugy sem kalapot keszit, az ferfiaknak valo, sapkat inkabb keszit/kot.


mariskaj9

Szerintem az "asszony" is jó, mivel a woman-t a szótárak is úgy fordítják, hogy "nő, asszony".

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.