1. Forum
  2. >
  3. Topic: Norwegian (Bokmål)
  4. >
  5. "I have no bad grades."

"I have no bad grades."

Translation:Jeg har ingen dårlige karakterer.

August 6, 2015

5 Comments


Alathat

I thought that "ingen" could also go with singular nouns f.eks. "Jeg har ingen dårlig karakter" - tok jeg feil? Would that only be true of "ikke noe"? "Jeg har ikke noe dårlig karakter"?


alek_d
Mod

"Jeg har ingen dårlig karakter." would mean "I do not have a bad character".


Alathat

Så hva er entall av "karakterer" når det betyr "grades"?


Botherghost

Det er det samme ordet, men den første setningen er tvetydig (ambiguous). Du kan si "Jeg har ikke noen dårlig karakter." eller "Jeg har ikke én (eneste) dårlig karakter." om du vil vektlegge (emphasise) det.


Giorgio182480

Jeg liker svaret ditt! Det er veldig hjelpsom at du skriver på norsk, mens gir oversettelse av vanskelige ord. Slik kan vi lære men vi lærer [/Ksibit]

Learn Norwegian (Bokmål) in just 5 minutes a day. For free.
Get started