1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I want another apple."

"I want another apple."

Překlad:Já chci další jablko.

August 7, 2015

13 komentářů


gaston68cz

Jestlize another znamena jak "jiny" tak "dalsi" jak odlisim "chci dalsi (jeste jedno)" a "chci jine (tohle nechci)"?


pavdicz

Tohle by mě taky zajímalo, asi bude záležet na kontextu, jestli předtím řekne fuj nebo mňam. Dobre je, že tak jak tak se očekává, ze mu dame další jablko.


kacenka9

Neodlisite. Pouze z kontextu. Mluvci je schopen to rozlisit, kdyby mu na tom zalezelo a rict "I want a different apple".
Uplne bez kontextu bych to primarne Chapala jako ze chce jeste jedno


conner231

A co takhke...i want one more apple?


jgstcd

Z toho bych rozumel ze to dalsi bude take posledni. Anglictina rozlisuje cislo 1 od neurciteho clenu, narozdil od vetsiny evropskych jazyku s cleny.


Jakub678955

Kdyz odsekneme ten konec, ktery se nepouziva "(I want) one more!" tak to imho znamena jen dalsi bez nejakyho naznaku poskedniho.

Naopak mam v hlave pisen kde zpevak chce one more more more more a urcite to neni tak ze iz ma dost a chce posledni......


libuska68

Proč tam není člen před apple?


tatka_
Mod

Již je to tady zodpovězeno. Slovo "another" už obsahuje neurčitý člen. https://www.helpforenglish.cz/article/2007030903-other-another-the-other


Filomena.Prvni

Ve spojení s "another" se nepoužívá člen u podstatného jména? Díky.


RadekSkrbek

Kdyby to někoho zajímalo jako mne, tak nemůže. Protože, to jsem nevěděl, slovo another už obsahuje neurčitý člen. vůbec mne to nedošlo ani nenapadlo. https://www.helpforenglish.cz/article/2007030903-other-another-the-other


FM158

Proč nemůže být "Chci ještě jablko."


Katyvon2

Proč nemůže být : Chci další jablko. V čj nezdůrazňujeme osoby a tvar je poznat z časování. Nemusíme říkat: Já chci další jablko.


tatka_
Mod

Ano, máte pravdu, v tomto případě nemusí být použito zájmeno "já". Proč to Duo neuznalo nevím, ale pomohl by dodaný printscreen chyby.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.