1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The book shows Brazil."

"The book shows Brazil."

Překlad:Ta kniha znázorňuje Brazílii.

August 9, 2015

28 komentářů


michi534148

Co třeba: "Ta kniha představuje Brazílii."


TomPjTalck

Taky jsem napsal představuje. Njn


Supermiras

Nejsem si jist, ale... Kniha zobrazuje Brazílii... To by šlo ne?


Charliesle1

Žádná kniha NEUMÍ znázorňovat nějakou zemi. Chudák češtin :(


Saginka23

Taky jsem napsala představuje. Prišlo mi to lepší než ukazuje.


MarieSkoka

Ja taky napsala predstavuje. Prijde mi to takove jasnejsi nez ukazuje nebo zobrazuje...


Husnik1

Rozhodně je věta s použitím "zobrazuje" správně.


Jurkij

Prosím,jak by zněl překlad "Ta kniha pojednává o Brazílii".Děkuji


Penny853152

Znázorňuje ?!? Obraz, socha , ...znázorňuje, popř. představuje..... Ale kniha?????
Už jsem to psala v jiném vlákně - DUO využívají i děti školou povinné - prosím, nedělejte jim v hlavičkách zmatky... Děkuji


Penny853152

Ještě doplním - berete i Ta kniha "ukazuje" Brazílii. Tato věta by dávala smysl pouze tehdy, pokud by pokračovala (upřesňovala, JAK ji ukazuje), např. ...ve smyslu novodobých dějin, historických událostí, jako zemi rozmanité přírody, …..


Jana866648

šlo by "ta kniha popisuje Brazílii"?


Swifft

Ja psal prezentuje a spatne


Jenda-48

Za obrat kniha znázorňuje mne učitelka češtiny okamžitě opravovala a dávala ihned horší známku. Kniha zobrazuje, vypráví,už popisuje bylo chybně - mimo odborných a naučných knih ale v českém jazyku se technické knihy nerozebírají. Zde však nevíme o jakou knihu jde - mapovu či cestovní průvodce, román ze života atd.


jenda48

Stejně tak "popisuje" byl nepřípustný obrat pro vyjádření obsahu knihy mimo odbornou literaturu. Asi to byli učitelé, středoškolští profesoři. Taky se tenkrát známkoval i sloh, nikoliv jen gramatické a interpunkční chyby.


Filomena.Prvni

Že by kniha cosi znázorňovala je opravdu divné. Možná ukazuje, zobrazuje... Ale stejně je nejčeštější říci: "Je to kniha o Brazílii." a hotuvka. Ale možná jsem mimoň, neb všici jsou mimoni...


Zdenka624215

Také jsem to napsala, leč nebylo uznáno.


MirekKlm

znázorňovat můžu - předvádět nějakou činnost, nevím jak předvádět knihu. Chudák mim.


Vlastimilk5

Také jsem napsal "představuje", to vystihuje smysl, ne?


Vlastimilk5

Taky jsem napsal "představuje", to odpovídá smyslu věty, ne?


Vlastimilk5

Kniha znázorňuje???


Vlastimilk5

Kniha znázorňuje nějakou zemi?


Olson12939

Kniha ukazující Brazílii je špatně proč?


MartinGroot

Kniha znázorňuje Brazílii znamená co ??? Kniha může Brazílii ukazovat, představovat , popisovat a podobně ale znázorňovat Brazílii může v drtivém případě mapa a jiné kartografické pomůcky .... opravdu by se zde měl někdo zamyslet co za překlady nám zde nutí !!!!


Michal846058

Brazílii zobrazuje ta kniha.

Myslím, že je to normálně česky. Neuznalo


Jenda-48

Čeština má sice velice flexibilní slovosled ale uváděná základní struktura české oznamovací věty je podmět sloveso předmět, SVO . Anglická oznamovací věta ma strukturu SVOMPT. Takže vámi uvedená věta není zcela běžnou českou větou, navíc české věty v tomto kurzu jsou překlady doplňované moderátory. Tak ji zkuste zadat tlačítkem. Ale pokud bude mít vaše česká věta při zpětném překladu do angličtiny jinou strukturu než je zadání, je to pokus i zbytečný. Také se zde učím a s těmito fakty jse se už vyrovnal. Podmět je vždy v prvním pádě. Změna pořadí je vyvolávaná durazem. V zadání je důraz? Ale nejsem moderátor, jen mne nebaví opakovat chyby.


Pavel720884

Chybný překlad systému!


Jaromr46121

Proč "představuje" není jedna z možností?


ZdekaSchoo

představuje=presents shows=ukazuje, znázorňuje

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.