1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is the engineer, she is t…

"He is the engineer, she is the architect."

Překlad:On je technik, ona je architektka.

August 10, 2015

24 komentářů


jancesal

Myslím si, že není nutné ženu označovat ženskou variantou povolání. Možná feministky to tak mají raději, ale spisovná je i obecná varianta, tedy "Ona je architekt". :)


TerezaMcov

On je technik ona je architekt je přeci taky dobře...


kacenka9

Obavam se, ze by s vami akademici ceske akademie ved, ustavu pro jazyk cesky nesouhlasili. Je-li zenska varianta nazvu povolani, je nutne ji pouzit.


Labradorrr

No tak především zde razíte cestu odlišování the a an, tedy by správně mělo být uznáno jen ten inženýr, ta architektka, protože s tímto členem, jak jsem se od vás dozvěděl, nejde o povolání, ale určení o koho jde... a ejhle, jako hlavní překlad bez ukazovacího zájmena... myslím, že právě z toho má pak většina hokej, že se to jednou uzná a podruhé ne...


Michal542454

Naprosto s tímto souhlasím - jednou tak a podruhé jinak a mám v tom hokej


Mirka431958

Souhlasím s vámi a často se tu s tím peru, co nám učili dříve


jgstcd

Asi tu vetu nechame, ale mel bych upozornit na to, ze puvodni anglicka veta porusuje pravidla anglicke gramatiky. Vety v anglictine, narozdil od cestiny, totiz nejdou jen tak slepit dohromady jenom carkou.


vecnyzacatecnik

Mně spíš vadí překlad engineer - technik, protože v češtině se s drtivou převahou používá výraz inženýr.


DagmarSakt

Já jsem taky "architektka", ale sama sebe nazývám "architekt", protože mi to nahromadění souhlásek v ženské podobě slova přijde dost uhozené. Podle mě není chyba, když napíšu "ona je architekt".


Zabza3

neměli by se akademici zamyslet a převzít,zařadit používanou formu architekt pro ženu jako spisovnou?


Mirekzi

A nemůže byt v tomto souvětí před " ona" písmeno "a"........ a ona je architektka děkuji


JanLyko

Dokonce by to bylo v obou jazycích přirozenější. Ale jakou anglickou větu nám američtí tvůrci připravili, takovou ji máme a český tým s ní nic neudělá. Stavbu vět v překladech neměníme, ani to moc dost dobře technicky nejde, takže uznáváme jedině čárku za čárku.


Daniel350515

Preco mi nevzalo variantu:" On je inzenyr, ona je architektka"?


cizek.milan

Poč nemohu přeložit do čj jako inženýr a musí být technik? Děkuji


hrochb

nechápu proč jsem udělal chybu


Radek759070

pracoval jsem v projekcni kancelari, zeny "architektky" byly bezne oznacovany jako architekt,jak na vizitkach,tak na odbornych konferencich!


TomasSmahlik

Dobrý den prodavam se na stranu všech kteří nechapou proc není uznano za spravnou odpověď ona je architrkt nevidím v tom nic nespisovneho ani degradujícího ženu myslím že je to úplně normální


Laura528751

Proc Duolingo chce u některých povolání the a u některých a/an. Základní poucka zní ze pokud mluvim o někom co dělá za povolání je tam neurčitý clen. Nerozumím tomu. Pomuze mi někdo, prosím?;)


DanielaPla375513

Taky mi to přijde správně, žena architekt


Ivana890308

Proc neni správné engineer= inženýr?


irena589072

proč tady nikdo neodpovídá na to, proč není správně inženýr.


LZt9pqgI

bylo asi pět dotazů proč je špatně INŽENÝR . Ani na jeden jste už dlouho neodpověděli a přitom to my máme dobře. Takže si to opravte. Ve všech slovnících a překladačích je správně INŽENÝR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.