"Mypíšemevteřiny."

Překlad:We write the seconds.

před 3 roky

10 komentářů


Richarduma2

Proč mi to nevzalo překlad arcseconds, což jsou úhlové vteřiny? Žádné jiné vteřiny se ani nepoužívají podle jednotek SI.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože překladatelé nejsou nutně ani fyzici, ani inženýři. Navíc z jazykového hlediska může člověk klidně psát vtěřiny místo sekund, že to není jednotka SI neznamená, že to je nesprávná čeština.

Já jakožto student strojař bych navrhl tuto větu nahradit něčím méně krkolomným. Bo pro tuto větu si dokážu představit jenom jeden jediný kontext, ve kterém by dávala smysl:

6 studentů má provést nějaký pokus, např. s elektromotorem a každý z nich má nějaký midi úkol. Jeden student bude obsluhovat tlačítko Zapnout/Vypnout, druhý bude zapisovat výkon a třetí se přihlásí: "My budeme psát vteřiny." Pak když přijde učitel... No ani nebudu pokračovat, prostě hrozná věta, zrušil bych ju.

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

No, podle Bureau international de poids et mesures v ramci SI se uhly meri v radianech, ktery navic neni prava jednotka nybrz synonymem pro cislo 1. Navic je jedina SI jednotka pro cas "second". "Minute", "hour" a "day" patri do specialni skupiny "non-SI units accepted for use with the SI". Tam jsou take prave ty "arcseconds". Upozornuji ale, ze jsou tam uvedene proste jako "seconds" a podle nich "arcsecond is an alternative name for second of plane angle". Proto bych "arcseconds" uznaval jenom jako preklad na "úhlové vteřiny" a obracene. Dale pripominam ze pokud se budeme omezit na jednotky SI nebo s nim kompatibilni, budeme muset vsude z kurzu vyradit vyrazy jako "month" a "year". To by mozna nevyhovovalo zbytku uzivatelu.

před 3 roky

JirikMs

Stacilo by pouzit misto vteřin sekundy cimz by to bylo v souladu s SI. Pro mesice jinou alternativu nemame...

před 2 měsíci

nightphunk

Slo by "we type seconds"?

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Asi ne. Ceske slovo "psát" muze znamenat rucne nebo klavesnici, stejne jako anglicke "write". "Type" by zbytecne pridal neco co v originalu chybi.

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ja jsem za to pridat. Pro preklad z CJ. Me nenapada jiny cesky vyraz pro slovo TYPE, nez psat.

před 3 roky

Pavel221503
Pavel221503

Prosím, proč tam není FOR seconds, kdyz jde o trvani casu?

před 3 měsíci

TomasK.7

Vterina je jednotka uhlu, casova jednotka je sekunda.

před 6 měsíci

Jenda-48
Jenda-48

"We write seconds" to bere, tedy i bez členu "the", aspoň dnes, 4.7.2018. Ok.

před 4 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.