"My píšeme vteřiny."

Překlad:We write the seconds.

August 12, 2015

19 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Richarduma2

Proč mi to nevzalo překlad arcseconds, což jsou úhlové vteřiny? Žádné jiné vteřiny se ani nepoužívají podle jednotek SI.


Nemesis_NaR

Protože překladatelé nejsou nutně ani fyzici, ani inženýři. Navíc z jazykového hlediska může člověk klidně psát vtěřiny místo sekund, že to není jednotka SI neznamená, že to je nesprávná čeština.

Já jakožto student strojař bych navrhl tuto větu nahradit něčím méně krkolomným. Bo pro tuto větu si dokážu představit jenom jeden jediný kontext, ve kterém by dávala smysl:

6 studentů má provést nějaký pokus, např. s elektromotorem a každý z nich má nějaký midi úkol. Jeden student bude obsluhovat tlačítko Zapnout/Vypnout, druhý bude zapisovat výkon a třetí se přihlásí: "My budeme psát vteřiny." Pak když přijde učitel... No ani nebudu pokračovat, prostě hrozná věta, zrušil bych ju.


jgstcd

No, podle Bureau international de poids et mesures v ramci SI se uhly meri v radianech, ktery navic neni prava jednotka nybrz synonymem pro cislo 1. Navic je jedina SI jednotka pro cas "second". "Minute", "hour" a "day" patri do specialni skupiny "non-SI units accepted for use with the SI". Tam jsou take prave ty "arcseconds". Upozornuji ale, ze jsou tam uvedene proste jako "seconds" a podle nich "arcsecond is an alternative name for second of plane angle". Proto bych "arcseconds" uznaval jenom jako preklad na "úhlové vteřiny" a obracene. Dale pripominam ze pokud se budeme omezit na jednotky SI nebo s nim kompatibilni, budeme muset vsude z kurzu vyradit vyrazy jako "month" a "year". To by mozna nevyhovovalo zbytku uzivatelu.


JirikMs

Stacilo by pouzit misto vteřin sekundy cimz by to bylo v souladu s SI. Pro mesice jinou alternativu nemame...


zprokesova

Proč není možný překlad: we write for seconds? Tedy ve smyslu trvání času. Myslím, že obojí výklad je možný.


fZJsCfun

Stejný dotaz: we write for seconds? A ještě to chtělo člen, to proč ?.Seconds je přece množné číslo, není potřeba.


jenda48

Jak jsem již uvedl výše, (rok2018) "we write seconds"to bralo, tedy bez členu! To se změnilo?? Ale je to bez "for". Proč tu předložku potřebujete?


Monika571924

Píšeme po nějakou dobu. Většinou tedy spíše minuty než vteřiny. Ale je to trvání doby vymezené činností, proč tedy nemůže být uznáno "for seconds"?


Radek759070

bteriny jsou uhlova, nikoliv casova mira!!!


tatka_
Mod
Plus

Ano a patří do vedlejších jednotek soustavy SI. Jak už tady bylo řečeno, přijímá se jak "sekunda", tak "vteřina". Důvod najdeme nejen v této diskuzi, ale také na ÚJČ. Jsem také proti použití termínu vteřiny, ale nakonec souhlasím s moderátory a contributory, jelikož je to snadnější pro širší netechnickou společnost.


nightphunk

Slo by "we type seconds"?


jgstcd

Asi ne. Ceske slovo "psát" muze znamenat rucne nebo klavesnici, stejne jako anglicke "write". "Type" by zbytecne pridal neco co v originalu chybi.


kacenka9

Ja jsem za to pridat. Pro preklad z CJ. Me nenapada jiny cesky vyraz pro slovo TYPE, nez psat.


Pavel221503

Prosím, proč tam není FOR seconds, kdyz jde o trvani casu?


Jenda-48

"We write seconds" to bere, tedy i bez členu "the", aspoň dnes, 4.7.2018. Ok.


karlinso

Dnes bez členu neuznáno. Komentáře jsem pročetla, ale vysvětlení nenašla.


PetraHav73

Mě take dnes, 20.11.2020 bez členu neuznalo


slunce7777

Duolingo dělá v těch členech někdy neskutečný bordel :-(


Lucie999153

Proč sekundy musejí mít určitý člen?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.