1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The girl heard a dog in your…

"The girl heard a dog in your house."

Překlad:Dívka slyšela psa ve tvém domě.

August 13, 2015

7 komentářů


KaterinaBo518588

taky mi napsalo, že "ve" tvém domě je překlep, není, "ve" je správně, vkládá se tam e, protože by to bylo nevyslovitelné


ZuzanaJurk2

Mně zase opravili "ve" na "v". To je pro otrlé


KamilSpil

Fakt je spatne kdyz napisu v tvem dome? Spravne ma byt ve tvem dome. Me to zni totalne stejne. Asi tak mluvim ale nema se tak psat...


nueby

Já se kloním k vašemu názoru. Zde je příklad nevokalizovaného v tvém domě. A google vidí 530 odkazů do knih s "v tvém" a 473 s "ve tvém". Tomu bych řekl alespoň remíza.

Proti tomu ovšem stojí ponaučení z příručky ÚJČ:

Ve prospěch vokalizace svědčí úzus, je-li na druhém místě jiná souhláska než r (ř), l. Zvláště frekventovaná je vokalizace tam, kde druhá souhláska skupiny je stejná jako souhláska předložky, např. ve dveřích, ve svém, ke skoku.

(Problém s malým počátečním písmenem jsem odstranil. Jako obvykle, šlo o [/Ta]...)


BohumilMie

vašem domě, nejde?


VaclavaStachova

vyznačilo mi to překlep že jsem napsala / v / domě , ale byl to výběr z daných slov a vybrala jsem /ve/ protože jiná možnost tam ani není

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.